• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri EP stödben problem

Jarmo å Åsa

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Håbo
HBK-Nr
7588
Medlemskap
2024
Hej alla kunniga.

Har fått problem med mina hydrauliska stödben. Displayen har "fryst" i läge enligt bilden. Inget funkar. Nån som har tips?
 

Bilagor

  • 20230225_213848.jpg
    20230225_213848.jpg
    1 MB · Visningar: 41

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tack för tipsen. Den laddade ur under natten, så är den omstartad o verkar funka
Det går att göra det den svåra vägen också, du måste ta isär enheten pilla ur batteriet men detta är inte enkelt,risken finns att man förstör den istället, jag har råkat ut för att den låst sig när man ska ta in benen, lossa handbromsen så åker dom in ändå.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tack Olof. Dom åkte upp automatiskt när jag startade bilen, så de va inget problem. Men nu har displayen startat om så problemet är löst
Bra att det löste sig, en liten varning, använder man nödfunktionen handbroms/motorstart för många gånger kommer den att låsa sig, då krävs omstart dvs. drag ur kabelanslutningarna på centralenheten och gör den strömlös.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har den äldre versionen av EP, utan display, den låser sig 1-2 ggr/säsong, då måste jag dra ur den ena kontakten ur huvudenheten, då startar den om när kontakten trycks tillbaka, och allt funkar som vanligt, jag använder inte "nödfunktionerna", låsning på mitt system verkar ske ändå.

Ett annat problem är fjärren som slukar ström sedan ett par år tillbaka, måste ta ur 9V batteriet efter varje gång, tyvärr finns inte dessa fjärrkontroller att få tag på längre.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Bra att det löste sig, en liten varning, använder man nödfunktionen handbroms/motorstart för många gånger kommer den att låsa sig, då krävs omstart dvs. drag ur kabelanslutningarna på centralenheten och gör den strömlös.
Har lästa att man ska dra ur någon kabel på pumpen. Kan man inte bryta huvudsäkringen istället? Pumpen sitter monterad helt idiotiskt på vår bil
 
Toppen