• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EP stödben problem

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har EP ben med trådlös fjärr,den har hängt sig tar inte emot kommando,den slocknar inte heller utan lyser hela tiden i fäste eller lös.
Har kört in benen genom att lossa handbromsen,några tips på lösning!
 

AnKa

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
16139
Medlemskap
2024
När samma hände mig så lossade jag bara batteripolens minuskabel på bilens batteri. Det återställde allt. Man får inte använda handbromsen till att köra upp benen det är därför detta händer. Den funktionen är endast för säkerhet.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
När samma hände mig så lossade jag bara batteripolens minuskabel på bilens batteri. Det återställde allt. Man får inte använda handbromsen till att köra upp benen det är därför detta händer. Den funktionen är endast för säkerhet.
Den metoden löser inte problemet med den trådlösa fjärren,men vid andra systemfel kan det vara en lösning,att köra upp stödbenen enstaka gånger med handbromsen är inget problem, men gör du det ofta kommer systemet att låsa sig och då krävs din metod för återställning.
 

patrik71

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
32959
Medlemskap
2023
Jag har EP ben med trådlös fjärr,den har hängt sig tar inte emot kommando,den slocknar inte heller utan lyser hela tiden i fäste eller lös.
Har kört in benen genom att lossa handbromsen,några tips på lösning!
Jag fick problem med kontrollen. Såg era tips med att ta bort enheten och trycka in någor typ penna i hålen bakom det funkade har även tagit ut batteriet så får jag se hur den uppträder.
 
Toppen