• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EP stödben, dolda funktioner

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ni som har EP stödben med enbart touchkontroll för att köra benen,det finns en funktion som inte nämns någonstans i manualen,skulle ni få problem med skärmen går benen att köra med en reservfunktion enligt följande:

Ta bort skärmen,se till att den inte är aktiv i kontakt med styrenheten.
I mitten på det fast monterade skärmfästet finns två små hål.
Använd en penna/liknande,för att köra benen direkt härifrån.
Förstorar ni min bild syns två pilar under hålen.
För att få skärmen att koppla bort lägg skärmen i en kastrull med lock(om inget annat hjälper)C89B46BC-B6C5-4C3C-9565-AE8F0C3809FD.jpeg
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
När vi fick våra ben monterade så var det med på genomgången när vi hämtade bilen.
Jag fick också en bra genomgång av systemet ,men just denna punkt missade man,lite märkligt att den 49sidiga manualen som enbart handlar om tuochscreen inte visar denna funktion,inte heller hur man byter batteri i fjärrkontrollen,just detta fick jag visat idag, att ta ur batteriet är ett sätt att lösa problem med fjärren.
Bytte också ett stödben pga. inre läckage(benet sjunker sakta) ett mycket vanligt problem enligt verkstaden.
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Jag fick också en bra genomgång av systemet ,men just denna punkt missade man,lite märkligt att den 49sidiga manualen som enbart handlar om tuochscreen inte visar denna funktion,inte heller hur man byter batteri i fjärrkontrollen,just detta fick jag visat idag, att ta ur batteriet är ett sätt att lösa problem med fjärren.
Bytte också ett stödben pga. inre läckage(benet sjunker sakta) ett mycket vanligt problem enligt verkstaden.
Du får gärna dela med dig om hur man tar ur batteriet, det var inte med på min genom gång kom jag på nu. :)
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du får gärna dela med dig om hur man tar ur batteriet, det var inte med på min genom gång kom jag på nu. :)
Man ska bara dela den i skarven,har dock inte provat.
Är det problem med fjärren kan man ta ur batteriet en stund,tydligen har det också varit problem med att vissa inte laddar.
Hade nog varit enklare med en fast monterad, men finns inte längre,all utveckling är inte till det bättre!
 

Oboyen

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Sollefteå
HBK-Nr
25684
Medlemskap
2024
Koppla bort batteriet i ett par sekunder bara i fjärren, och återuppstår problemet att du behöver använda dig av att nollställa genom att ta bort batteriet så sa Ep att skicka in fjärren för byte. (min låste sig)

Visst inte om detta.
"Ta bort skärmen,se till att den inte är aktiv i kontakt med styrenheten.
I mitten på det fast monterade skärmfästet finns två små hål.
Använd en penna/liknande,för att köra benen direkt härifrån.
Förstorar ni min bild syns två pilar under hålen.
För att få skärmen att koppla bort lägg skärmen i en kastrull med lock(om inget annat hjälper"

Kanon information, tack för det!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Koppla bort batteriet i ett par sekunder bara i fjärren, och återuppstår problemet att du behöver använda dig av att nollställa genom att ta bort batteriet så sa Ep att skicka in fjärren för byte. (min låste sig)

Visst inte om detta.
"Ta bort skärmen,se till att den inte är aktiv i kontakt med styrenheten.
I mitten på det fast monterade skärmfästet finns två små hål.
Använd en penna/liknande,för att köra benen direkt härifrån.
Förstorar ni min bild syns två pilar under hålen.
För att få skärmen att koppla bort lägg skärmen i en kastrull med lock(om inget annat hjälper"

Kanon information, tack för det!
En annan variant är att göra hela systemet strömlöst,lossa det stora vita kontaktstycket på centralenheten några sekunder.
 
Toppen