• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En liten helgrapport

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
En liten rapport från en spännande geochinghelg.
Fredagen började jag med att läsa den lokala dagstidningen till frukost, sen beslutade vi att logga en nyutlagd geocahe i närheten av Vargön.

diabaslogg.jpg

Väl på plats hittade vi den ganska lätt men lite längre bort så såg jag en gul och en blå dieseltank liggande lite på kant bredvid en annan liten skrothög, tyckte att det inte var lite oansvarigt att slänga dieseltankar där, men just då kopplade jag ihop färgerna med en liten notis i vår lokaltidning och tanken slog mig att det var en av våra vänners företag som hade blivit av med dieseltankar, ringde omgående upp Clas men det visade sig att han inte blivit av med någon tank men han visste att ett företag i närheten hade mist dem, de kom omgående och vi visade dem var tankarna låg.

dieseltankar.jpg notisen.jpg
Så här ser de ut när de är åter på sin ursprungliga plats

Hu vad spännande det kan bli, att hålla på med Geochacing det är ju rena rama 007 Bond filmen eller tycker inte ni andra cachare det?

Här kommer resten av vår geocaching helg med Clas och Ramona.
Det började med en "lätt" trodde vi.

tegelbruketlogg.jpg

Vi tyckte nog att terrängranking 2 stjärnor skulle varit 3½ , ja vi skall inte gnälla vi fixade ju det.

sigautv.jpg stigainv.jpg

Sen var det dags att gå på konstutställning av ett lite annorlunda slag.

bronbritta.jpg bron.jpg


Här försöker Britta tyda GPS:en men den beter sig lite konstigt med all metall omkring, det blir att gå över bron på det stället man inte riskera att möta ett tåg.


bronloggas.jpg bronclas.jpg

Här loggar Clas i hörnet av "konsthallen". På väg tillbaka tycker jag att han smälter väl in i konstverken.

hoppet.jpg

Det är högvatten i Säveån och marginalen att bada eller inte bada är inte särskilt stor. Här är Clas efter att loggat en cache på den "lilla" ön.

/Postis
 
Toppen