• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En liten fågel i sovrummet

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum
D

Deleted member 11118

Guest
Ligger i sängen och läser, plötsligt tittar jag upp på en tavla och där sitter en mycket liten fågel (storlek ungefär en halv vanlig mobiltelefon) på tavelramen, det är nu man skulle tagit ett kort med mobilen, säger till hustrun var har jag lagt mobilen. Öppnar alla fönster och till slut flyger fågeln ut i friheten. Hur kom den in? Vad hade hänt om vi sovit hade den anfallit. Kom att tänka på Alfred Hitchcock och filmen fåglarna. Allt kan hända i en villa. Mobilen låg i husbilen, glömt ta in den.
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Får man fylla på med en anekdot till?

En lördagmorgon vaknade hemma i villan av att det var krafsande ljud inne i vedkaminen. Genom i glaset i luckan syntes inget, så jag öppnade och tog ut den övre tegelplattan, för det var uppifrån ljudet kom. Ut tumlar en stor koltrast. Innan den nuddar golvet har den brett ut vingarna och flyger rakt upp i det nymålade vardagsrumstaket, där det sedan dess avtecknar sig en sotigt skuggbild av en fågel. Därefter får den syn på köksfönstret, och flyger tvärs igenom hela huset, full fart och krockar med det stängda fönstren, från insidan. Ny sotexplosion.
Min fru beskådar med stigande raseri det kaos som uppstår, och kastar sig nu fram och fångar fågeln med en hand över ryggen. I ett stadigt grepp förs sedan fågeln till ytterdörren, där den bryskt kastas ut på grusgången. Där sitter den i några sekunder och stirrar på oss, innan den tar till väders.
Har inte hänt, varken förr eller senare, att faunan försökt ta sig in till oss genom skorstenen. Koltrasten varnade nog sina kompisar för min frus hårda nypor.
 
Toppen