Mclouis2012
HBK Intresserad
- Kommun
- Helsingborg
Alla orangea sidoljus på min mclouis 2012 samt de två röd/vita längst bak/upp på hörnet är döda tills man sätter i landström.. Alltså startar jag bilen så är allt svart kopplar man in 230 till bodelen så knäpper ett relä bredvid passagerarstolen och allt tänds upp som det ska. Drar man sedan ur 230 så fortsätter det lysa fint tills man stängt av bilen.. Extremt märkligt skulle jag säga.. Några tips på detta? Såg att någon tidigare skrivit att just sidomarkeringsljus var kopplat via bodelens el vilket ju verkar stämma i detta fall då. Det funkar varje gång man gör såhär..
Samma fenomen är det med mitt kylskåp lyser rött tills jag startar bilen med landstöm inkopplad går då över till grönt drar ut landström går fortfarande tills jag slår av tändningen så blir det rött startar starta bilen igen utan landström lyser då fortfarande rött.
Samma fenomen är det med mitt kylskåp lyser rött tills jag startar bilen med landstöm inkopplad går då över till grönt drar ut landström går fortfarande tills jag slår av tändningen så blir det rött startar starta bilen igen utan landström lyser då fortfarande rött.