• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elcykeldisplay

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Såhär ser min display ut. Finns det något tips vad man kan göra åt eländet utan att använda hammare och huggmejsel?
Sitter på en swe-bike. Har sökt på nätet utan att hitta något. FörsäljP1080715.JPGningsstället försvann fort som en avlöning
 
F

Fd.16159

Guest
Har råkat ut för det själv med andra displayer som inte varit öppningsbara
Gjorde ett litet hål med ett 1-1,5 mm borr i ett hörn och placerade displayen på ett värmeelement med hålet uppåt överst så fukten kunde komma ut vilket kan ta någon timme.
När fukten är borta fylldes hålet med lite silikon.

Troligen kommer fukten tillbaka då displayen inte är helt tät och då är det bara att ta bort silikonen och göra om värmeproceduren
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Har råkat ut för det själv med andra displayer som inte varit öppningsbara
Gjorde ett litet hål med ett 1-1,5 mm borr i ett hörn och placerade displayen på ett värmeelement med hålet uppåt överst så fukten kunde komma ut vilket kan ta någon timme.
När fukten är borta fylldes hålet med lite silikon.

Troligen kommer fukten tillbaka då displayen inte är helt tät och då är det bara att ta bort silikonen och göra om värmeproceduren
Ok tack
Då blir det fram med borrmaskinen
 

PILOTERESA

FD HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
31958
Medlemskap
2022
Går den att plocka loss?
Isåfall kan du lägga den i ris några dagar, så kan det lösa problemet.
 
Toppen