• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elschema Hobby Optima 2015

Tommy54

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Härryda
HBK-Nr
18740
Medlemskap
2024
Laddningen vid körning har lagt av, är det någon som vet var på kretskortet detta relä sitter? eller, finns det någon som har elschema på kretskortet (som sitter under passagerare sättet), finns inte med i instruktionsboken jag har letat på nätet och hittat 2 stycken EL 532 och EL 624. El 532 ser mer ut som det som är monterat i vår bil, som är en Hobby Optima T65 HFL årsmod. 2015.

Har nu konstatera att det är Toptron EL 532 och relät bör vara Tianbo TRS-L-12Vdc-s-z kretskorts-relä. Och om jag har rätt så har det plats E10, får grejerna nästa vecka för då vet jag om det är rätt.
 
Senast ändrad:

TamTor

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Målselv
Hei. jeg fant ditt problem på nettet. Jeg klarer ikke å lade bobilbatteriet når jeg kjører. Jeg har trolig samme ladesystem som du har. Gikk det bra å skifte relee og er alt i orden? Jeg hare en Hobby Optima 2015 model.
Håper å høre fra deg
Mvh Tor
 
Toppen