• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Efoy bränsleceller

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Ni som har Efoy bränsleceller hur lång tid har ni haft den och hur många timma har det gått och har den blivit sämre med åren drotts få timmars användning.
Helst inga kommentarer hur dålig eller dyr den är.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Min Efoy 1600 har gått c:a 2000 tim och den är 12 år. Den levererar bara hälften av laddningen numera.
Ren nyfikenhet. Drar den lika mycket bränsle som innan, men levererar bara hälften med ström.
Eller har även bränsleförbrukningen sjunkit i takt med vad den kan prestera ut, så den har "krympt i storlek".....

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Ren nyfikenhet. Drar den lika mycket bränsle som innan, men levererar bara hälften med ström.
Eller har även bränsleförbrukningen sjunkit i takt med vad den kan prestera ut, så den har "krymt i storlek".....

M.v.h. JANKRO.
Svårt att bedöma för den har inte använts så mycket den senaste tiden sedan jag satte in LiFePO4 celler på 280Ah.
Efoy är just nu i förrådet eftersom den inte gillar frost och husbilen är vinterställd för 1:a gången på 12 år pga de höga elpriserna.
 
Toppen