• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Motor Effektbox

Herlins

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
40218
Medlemskap
2026
Har fått mycket hjälp på på byggahus och maringuiden och behöver nu hjälp av er samlade kunskap här.
Fick med en effektbox/optimering av märket V-Tech när jag köpte husbilen. Ingen monterings- eller bruksanvisning följde med. Har en Ducato 2008, 96 kW.
Någon som vet hur den kopplas in, eventuell kalibrering etc?
Tackar på förhand.
Leif

Har fått mycket hjälp på på byggahus och maringuiden och behöver nu hjälp av er samlade kunskap här.
Fick med en effektbox/optimering av märket V-Tech när jag köpte husbilen. Ingen monterings- eller bruksanvisning följde med. Har en Ducato 2008, 96 kW.
Tackar på förhand.
Leif
Skippa den. Den ger nog mer problem än vad den tillför.

Högre utsläpp vid besiktning. Högre slitage på växellåda och motor.

Tror det finns en anledning att den inte är monterad....

Senast ändrad:
Tackar på förhand.
Leif
Hej, vilken motor har du, en 2008'a ligger i skarven av de äldre JTD 2.8 L 128/146hk motorn och de nyare 2.3 eller första 3.0 motorn. Har du sexväxlad låda?
V-Tech är en lite udda optimering som man själv får bestämma optimeringen av, så svårt att veta innehållet i den. Kan vara bättre med en som du vet innehållet i om du nu vill ha lite mera kraft. De har upp till ca. plus 35 hk. och 90nm i vridmoment enl.reklamen i alla fall.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Hej, vilken motor har du, en 2008'a ligger i skarven av de äldre JTD 2.8 L 128/146hk motorn och de nyare 2.3 eller första 3.0 motorn. Har du sexväxlad låda?
V-Tech är en lite udda optimering som man själv får bestämma optimeringen av, så svårt att veta innehållet i den. Kan vara bättre med en som du vet innehållet i om du nu vill ha lite mera kraft. De har upp till ca. plus 35 hk. och 90nm i vridmoment enl.reklamen i alla fall.

M.v.h. JANKRO.
Fingret slirade lite, det är en 2009 med sex växlar.

Tillbaka
Toppen