• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EasyGo+? Hur beställa?

Alriks

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Heby
HBK-Nr
33722
Medlemskap
2024
Har försökt att beställa en Easygo+ via deras hemsida Brobizz.com för husbil över 3,5 ton, vilket inte fungerar. Har kontaktat min bank som i sin tur har kollat med korttillverkaren,när jag tänkt betala med bankkortet. Tyvärr verkar deras betaltjänst inte fungera, så betalningen går inte igenom. Just nu känns det inte som Europa är så fritt att resa i när man har husbil över 3,5 ton. Efter höstens resa kom det som "ett brev på posten" med de omskrivna böterna från Ö-rike, trots att vi hade Go-box betalade på en godkänd ställe/mack. I denna digitala värld när så mycket kan skötas enkelt via datasystem är det lite underligt att det är en så komplicerad procedur för att resa fritt. Har lite tid nu att fundera över vilken lösning vi väljer för kommande resor. Bara en liten reflektion. Tack ni som orkade läsa.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Har försökt att beställa en Easygo+ via deras hemsida Brobizz.com för husbil över 3,5 ton, vilket inte fungerar. Har kontaktat min bank som i sin tur har kollat med korttillverkaren,när jag tänkt betala med bankkortet. Tyvärr verkar deras betaltjänst inte fungera, så betalningen går inte igenom. Just nu känns det inte som Europa är så fritt att resa i när man har husbil över 3,5 ton. Efter höstens resa kom det som "ett brev på posten" med de omskrivna böterna från Ö-rike, trots att vi hade Go-box betalade på en godkänd ställe/mack. I denna digitala värld när så mycket kan skötas enkelt via datasystem är det lite underligt att det är en så komplicerad procedur för att resa fritt. Har lite tid nu att fundera över vilken lösning vi väljer för kommande resor. Bara en liten reflektion. Tack ni som orkade läsa.
Vad är det du ska betala när du beställer EasyGo? Eller menar du att BroBizz inte tar ditt kort?
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Kan det vara så att kortet som skall anslutas till BroBizz inte är öppet för inköp utanför Sverige?
Själva dosan som sätts på vindrutan kostar inget.
 

Laika 730

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6048
Medlemskap
2024
Jag råkade, för två år sedan, ut för att mitt kreditkort (OK/Q8) inte var godkänt. Det var en mellanhand som hade stoppat OK/Q8:s kreditkort. Det var tydligen så att mitt inköp gick till en mellanhand som sedan skulle betala det jag hade köpt med BroBizz-dosan (Broavgifter). Vid kontakt med OK/Q8 sa dom att detta stämde så jag fick skaffa ett nytt kreditkort hos ett annat företag. Vad mellanhanden hette kommer jag inte ihåg men det var tre bokstäver.

Håkan
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har försökt att beställa en Easygo+ via deras hemsida Brobizz.com för husbil över 3,5 ton, vilket inte fungerar. Har kontaktat min bank som i sin tur har kollat med korttillverkaren,när jag tänkt betala med bankkortet. Tyvärr verkar deras betaltjänst inte fungera, så betalningen går inte igenom. Just nu känns det inte som Europa är så fritt att resa i när man har husbil över 3,5 ton. Efter höstens resa kom det som "ett brev på posten" med de omskrivna böterna från Ö-rike, trots att vi hade Go-box betalade på en godkänd ställe/mack. I denna digitala värld när så mycket kan skötas enkelt via datasystem är det lite underligt att det är en så komplicerad procedur för att resa fritt. Har lite tid nu att fundera över vilken lösning vi väljer för kommande resor. Bara en liten reflektion. Tack ni som orkade läsa.
Har du fyllt i avtalet enligt #3 och skickat in?
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
345
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Har inte BroBizz slutat med EasyGo?

Svar till TS: stanna på en mack i Österrike och köp en box. De laddas på med pengar. Glöm inte ta med regbevis.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har inte BroBizz slutat med EasyGo?

Svar till TS: stanna på en mack i Österrike och köp en box. De laddas på med pengar. Glöm inte ta med regbevis.
Nej Brobizz sköter detta fortfarande.
Att skaffa box i Österrike går också bra, men glöm inte läsa det finstilta i avtalet annars blir det dyrt.
 
Toppen