• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Dyra skruvar

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Behövde 6 st fingängade M8 skruvar 40mm långa till min HB och åkte till min närmaste Peugeothandlare men de hade inga på lager utan hänvisade till centrallagert i Berlin. När jag kom dit visade det sig att dom hade inte några dom heller. Men jag fick en utskrift på vad de skulle kosta. Det fick mej att baxna €7,08 per styck X 6 = €42,54. Skruvarna är avsedda att hålla uppe plastskyddet under motorn, så det behöver inte vara några med speciellt stor hållfasthet.
Liknade skruvar kan jag köpa på annat håll för 60 cent per styck t.ex hos Willkommen im technical - store ! så det blir en tur dit i början på nästa vecka.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Dyra skruvar

Skruv o mutter kan verkligen vara dyrt. Var idag på Svedol och köpte 500 gram rostfri syrafast skruv-mutter och brickor. Kilopris 670 kr + moms

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Mina skruvar väger 13 gr. per st.
Det betyder 76,92 st per kilo.
76,92 X 7,08 = €544, 62 per kilo ger ett kilopris från 4852 Sek per kilo

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Froggie!
Jo nu för tiden kallas det för "Buisnes" jag kan inte hjälpa det "det var bättre för"
menar du att "Biltema" har dessa skruv! eller?
Nä det var bara en förhoppning!
Mvh.

F

F.d. 3297

Guest

Föreslår att du "antastar" närmaste välförsedda järnaffär.

M8x40 borde du få tag på för under 20:-/st.

F

F.d. 29925

Guest

Rostfri skruv finns till bra priser både hos Hjärtmans och även Clas O. (biltema har sämre sortiment)
För att minimera risken för att rostfria gängor skall skära skall man använda bivax som smörjmedel.

Toppen