• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Hmm..det är lite ensamt ibland...saknar en tjej att ha mysigt med på mina resor! Jag har varit ungkarl tillräckligt länge nu!

Jag söker dig, gulliga tjej att dela mitt liv med. Jag gillar mysiga hemmakvällar i husbilen men inte några skogspromenader. Det är jag alldeles för lat för! Men blir jag buren är det inga problem! Rök och djurfri men jag gillar djur!

130804.006.jpg

Längd: 36 cm
Vikt: 134 gram inkl. HBK-skylten
Hårfärg: skallig, har helst mössa på mig
Ögonfärg: blå
Kroppsfärg: multirandig men lite blekt på benen och fötterna
Skostorlek: Fötterna är en femtedel av min kroppslängd

Intressen: Resor, helst med husbil, har dock ingen egen så jag liftar bara med andra, ett glas vin är gott ibland, några gånger har det dock blivit för mycket så jag behöver nån som säger till mig när det räcker...

Jag är intresserad av allt möjligt och vill gärna träffa kändisar på mina resor. Det är en fördel om du kan många språk. Jag ser också att du helst bör ha mod, intelligens och styrka ifall vi skulle hamna i Jappes husbil.
Du ska vara kramgo, inte blekt och inga hål i tyget. Gärna randiga ben. Har du dessutom en rejäl stor resväska är saken biff, min är nämligen för liten!

Hoppas på svar från dig snart

Svar till "Livet är tvåsamhet - Kalle08"
 
Senast ändrad:

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Du var en söt liten krabat så jag är helt klart intresserad. Egen husbil har jag och passagerarplatsen är ledig. Och med tanke på vikten är du perfekt. Då kan jag fortsätta packa in alla skönhetskrämer, skor, kläder mm. Och det där med att du inte gillar skogspromenader, jag bär dig gärna.
God Jul önskar jag dig!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Åh, tack så mycket för erbjudandet! Fast hmm....:oops:....jag hade tänkt mig en tjej i min storlek....typ en likadan som mig, fast en tjej...:oops:...fast jag skulle gärna vilja följa med dig ändå...när jag hittat min drömkvinna att dela resten av livet med:yes:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Typiskt Kalle! Bortskämd bliven! Ta nu det här erbjudandet på allvar så du kommer ut i världen och slipper sitta och uggla på ranchen i Kungsbacka. Har du tur så kanske ni stöter på mig någonstans i Europa! God Jul!

Jappe
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Åh, tack så mycket för erbjudandet! Fast hmm....:oops:....jag hade tänkt mig en tjej i min storlek....typ en likadan som mig, fast en tjej...:oops:...fast jag skulle gärna vilja följa med dig ändå...när jag hittat min drömkvinna att dela resten av livet med:yes:

Jag förstår dig, det där med storleken är viktigt tycker ju en del. Och när du hittat din drömtjej så får ni båda naturligtvis sitta på passagerarsätet. Men ta en så lätt som möjligt och en som inte behöver så mycket krämer, med tanke på min packning.
Lycka till önskar jag dig!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Hihi, ja det ska jag! Bäst jag inte vräker i mig för mycket mat hos Kuddssons också!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Typiskt Kalle! Bortskämd bliven! Ta nu det här erbjudandet på allvar så du kommer ut i världen och slipper sitta och uggla på ranchen i Kungsbacka. Har du tur så kanske ni stöter på mig någonstans i Europa! God Jul!

Jappe

Hehe, ranchen i Kungsbacka erbjuder delikatesser i jul utöver det vanliga, vad sägs om rökt vildsvinsstek med pepparrotsvisp, halländsk grönkål i gräddbädd, lammköttbullar, lammkorv, Nidingens flädersnaps....nä jag tror jag stannar över julen iallafall...:D:D:D..snapsen tänkte jag provsmaka ikväll! :cool: God Jul på dig Jappe! :wink:image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Jag kommer! Jag minns min barndoms jular! Hinner jag inte fram i tid så vänta inte! XXX vad jag saknar den tiden!!! IDAG! Jag begrep det inte då!

GOD JUL! fläder är inte min grej!

Jappe

Fläder? Teach me!
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Asså Jappe...flädersnaps är Hallands nationaldryck nr 1! Kan inmundigas året runt, men här på gården är det jul, påsk och midsommar som gäller för denna exklusiva dryck. Fläderblommorna är plockade på den vindpinade ön Nidingen, en mil ut i Kattegatt från kusten. Därefter lagd i en stor treliters konserveringsburk varvade tillsammans med ekologiska citronskivor. På detta tömmer man rent brännvin, okryddat tills det täcker allt, helst upp till kanten. Sen ska den stå i ett soligt fönster i tre veckor, då dras flädersmaken ur bäst!
Därefter silar man av blommorna, kramar ur dom till sista droppen :D, jag lovar dom var snustorra efteråt :twitcy:

Sen ska den lagras mörkt. Gärna flera år, men minst ett halvår. Sedan blandar man i lite socker. Det tar ett bra tag för sockret att lösa sig, bäst är att innan blanda upp socker och brännvin, sen använda blandningen att tillsätta så det blir lagom sötma. Sen späder man ut detta koncentrat med ca 2/3 rent okryddat brännvin. Serveras lagom kyld, inte iskall!

Ska bjuda dig på denna dryck när du kommer och hälsar på!

130630.013.jpg

130630.014.jpg

Passar det kanske också med Valle Reale till vildsvinet? Ekovin med en etikett som ger anledning till intressanta diskussioner, dock tabubelagda här på HBK!!

235888.JPG

/Ludde
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Ja just det ja! Det visste jag ju! Men på sommaren är väl klimatet Ok här?
 
H

hianders

Guest
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Kalle Kalle! Det är väl inte du som frestar med snaps???!!!! Inte heller Annette till dig väl?

Tycker du skall slå en signal till "mamma" så kanske hon kan hjälpa dig med en flickvän :) Du vet ju var mamma finns!

God Jul Kalle och sköt dig fint!

Inger/fru hianders
:santa-3-icon:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Hej på er alla husbilsåkare!

Jag har blivit ombedd att skriva ner några rader från vår älskade Carla. Hon har varit lite nedstämd på sistone och jag har tagit det för en lättare höstdepression nu när höstmörkret har slagit in. Men det kom ingen ljusning i hennes sinnesstämning nu för några dagar sedan när jag talade om att vi då hade genomlidit årets längsta dag och att vi nu gick mot ljusare tider och att dagarna bara blir längre och längre.

Igår hade Carla och jag ett långt förtroligt samtal och då äntligen fattade jag att Carla kände sig ensam och längtade efter en man som skulle kunna bli hennes livskamrat och partner. Så dum och förblindad jag varit!

Här kommer nu Carlas egna ord som hon bett mig nedteckna:
"Hej "Livet är tvåsamhet - Kalle08"!
Jag heter Carla och är ca 33cm lång, väger kanske lite mindre än du och har gyllengult halvlångt hår. Jag har bott hemma hos Michael och Annikka ett bra tag nu och varit med på många resor i Sverige och utomlands. Förra året var vi England och i år var vi i norra Sverige. Nästa år har jag hört att de funderar på England igen. Detta är lite av anledningen till att jag skriver till dig. Jag hoppas att kunna komma till någon som inte åker så mycket till konstiga länder där de kör på fel sida av vägen. Det är ju så jobbigt att se sig för när man skall gå över gator. Bilarna kommer hela tiden från ett annat håll än där jag tittar! Livsfarligt faktiskt!
Annars tycker jag jättemycket om att åka husbil men är precis som du inte så förtjust i att gå på långa vandringar. Helst vill jag sitta i husbilsfönstret och titta ut på landskapen som passerar utanför eller sitta i en solstol och läppja på en paraplydrink eller ett glas gott vin. Dom jag är hos nu gillar mest öl, gärna engelsk sådan som jag tycker är jättekonstig, ljummen och utan bubblor! Det är alltid spännande att möta andra människor men den där Jappe som du skriver om vet jag inte om jag törs träffa. Kanske om du skulle hålla mig i handen i så fall.
Jag skickar med en bild på mig och om du tycker att mina rader slår an en sträng i ditt hjärta kanske vi kan höras igen. Kanske vi kan träffas någon dag, vem vet. Jag har inte så bra koll på geografi och kartor så jag är inte helt säker på var jag är just nu. På vägen hit hann jag se en skylt om vägtull och på ett hus läste jag Svenska KullagerFabriken, var det nu kan ligga.

Carla.JPG
 

Teknikpata

FD HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

"Hej "Livet är tvåsamhet - Kalle08"!
Jag heter Carla och är ca 33cm lång,
Visa bilaga 79869

Kanske är det min vän Frank, som mestadels får sitta och titta ut över en ödslig parkering som kan vara en framtida partner :)
 

Bilagor

  • Frank_pa_bravalla.jpg
    Frank_pa_bravalla.jpg
    139,5 KB · Visningar: 5

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

"Hej "Livet är tvåsamhet - Kalle08"!
Jag heter Carla och är ca 33cm lång, väger kanske lite mindre än du och har gyllengult halvlångt hår.

Jag tror jag är dökär....kan vi träffas nånstans, jag kan ha en nejlika i rockfickan så du vet att det är jag!

:msn_heart::msn_heart::msn_heart: :msn_heart::msn_heart::msn_heart: :msn_heart::msn_heart::msn_heart: /Kalle
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Du snygga, snälla och trevliga tjej som gillar husbilslivet sökes!

Lycka till Kalle och Carla, ni är som gjorda för varandra. Ser fram emot att få höra mer ifrån er och den kanske påbörjade romansen.
 
Toppen