• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Drev

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Hej
Vad glad man kan bli för SMÅ saker , detta lilla drev med invändig splines och 10 kuggar har gett oss många bekymmer. Det är till elfotstegets motor. Vi åkte nyligen från Gbg till Jämtland och jag var in i varenda husbilsfirma på vägen för att få tag I ett nytt men alla skakade på huvudet för detta finns inte att köpa utan det var bara att köpa ny eltrapp. Hemkommen började jag jakten på ett nytt och fann att det fanns i Italien och kostade 7,10 euro plus frakt. Det damp ner i brevlådan och är nu monterat och trappen går perfekt utan hackande och ramlar inte längre ner helt plötsligt. NÖJD JA.20220711_094214.jpg
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Hej
Vad glad man kan bli för SMÅ saker , detta lilla drev med invändig splines och 10 kuggar har gett oss många bekymmer. Det är till elfotstegets motor. Vi åkte nyligen från Gbg till Jämtland och jag var in i varenda husbilsfirma på vägen för att få tag I ett nytt men alla skakade på huvudet för detta finns inte att köpa utan det var bara att köpa ny eltrapp. Hemkommen började jag jakten på ett nytt och fann att det fanns i Italien och kostade 7,10 euro plus frakt. Det damp ner i brevlådan och är nu monterat och trappen går perfekt utan hackande och ramlar inte längre ner helt plötsligt. NÖJD JA.Visa bilaga 224206
Det är typiskt för svenska husbilsfirmor dom vill sälja nytt .
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.241
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
På vår fd N&B Flair pajjade trappdrevet.
I brist på annat och med en vag förhoppning, gick jag in på Tumbo drygt en mil hemifrån.

Efter att ha förklarat mitt problem drabbades jag av tungt haksläpp när damen bakom disken sa.
"ja visst, kom med så tittar vi bland alla våra repsatser vi har i lager",
En av repsatserna var exakt den jag behövde.

Det är skillnad på husbilsfirmor.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Utan att vara för pessimistisk så verkar det finnas kanske tre kategorier av firmor som har delar.

Dels de, och då ofta firmor som har funnits länge som har ett bra och ibland t.o.m. överraskande utbud av tillbehör, samt rena reservdelar hemma på hyllorna, och även en hel del/massor med saker som inte ligger i Kama-påsar......

Dels de som helt har fallit i Kama's grepp, och finns det inte redan på hyllan, eller i Kama's utbud så finns det inte helt enkelt......

Dels de som har rätt mycket, men vandrar man runt därinne så inser man att det mest handlar om plastglas, melamintallrikar och ljuslyktor och ev. några tryckregulatorer till gasolen, som ju är trevligt i.o.f. men inte går att laga ett retsamt fel med tyvärr.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen