• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic

LarsGN

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en ny Knaus 2021 plåtis och spisen ska bytas ut efter mail från Dometic får inte användas kan läcka gas.
Jag harnuväntat i 3 månader på ny spis och undrarom det är fler som också väntar på att få spisen utbytt.
Mvh
LarsG
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Har också en Knaus BoxStar 2021 och spisen fick jag kontrollerad i Tyskland i September !
Fick ett kontrollmärke att den var felfri !

Jojje
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en ny Knaus 2021 plåtis och spisen ska bytas ut efter mail från Dometic får inte användas kan läcka gas.
Jag harnuväntat i 3 månader på ny spis och undrarom det är fler som också väntar på att få spisen utbytt.
Mvh
LarsG
Som plåster på såret... Så kan du säkert kräva ersättning av Dometic för den tid du inte kan använda husbilen som tänkt...
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Den infon vill nog många ta del av !

Jojje
Ja det tror jag, men det blir för långt att skriva allt - men jag har haft en bra dialog kring detta med Konsumentverket, MSB (för det handlar om gas och dom är i allra högsta grad intresserade), med Dometic, och med flera åf. Min spis är utbytt, dessvärre är det många som inte är medvetna om denna återkallelse alls. Jag har lagt en tråd tidigare kring detta som inte rönte så mycket uppmärksamhet, och även pratat med journalisterna på våra "hustidningar" och endast en av dom gjorde en lite blänkare om det. Det är ju trots allt en seriös återkallelse där Dometic även själva i sina dokument skriver att det kan bli en explosion, men det känner ni säkert till. Det är spännande att se när ex Volvo eller någon annan PB gör en återkallelse för uppdatering av programvara då får det rubriker i varje tidning, men en återkallelse p g a explosionsrisk i en husbil får ingen uppmärksamhet ...
 
Toppen