• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåpskontroll

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Idag har en montör från Dometic varit och kontrollerat mitt kylskåp i husbilen. De monterade dit 2 st extra klammer. Skruven det gällde hade inte lossnat i min husbil.

De börjar kontrollerna i Motala och det är 6 st montörer som ska kontrollera 12 000 kylskåp monterade i husbilar och husvagnar, bara i Sverige. Kylskåpen är monterade i Tyskland och finns runt om i Europa.
Sonny:)
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Dometic kylskåpskontroll

Sony LT,

Bra att dom kom igang i alla fall, har nere i Belgien svarar dom inte ens i telefon nar man ringer :-(.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåpskontroll

Gokväll

Har varit i kontakt med kundtjänst på Dometic ang kylskåpskontroll, och fick beskedet att dom inte kunde utföra kontrollen förrän om ca 3 månader.

Förklarade för dom att vi använder vår bil hela året och kommer att få problem eftersom han sa att man inte får använda gasoldriften förrän konroll/ombyggnad var utförd.

Jag frågade om det inte fanns någon Å F i närheten av Borås som kunde utföra jobbet, och fick då tipset att vända mig till WAECO i Göteborg.

Ringde WAECO idag och fick en tid den 7:e Dec, inga problem.

Så ett tips till er som inte vill vänta på Dometic är att kontakta WAECO på 031-7341100.

( eller höra med Dometic om andra Å F i andra landsändar)

Ha de

Hejs
Claes 105
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Dometic kylskåpskontroll

Claes 105;

Har just pratat med Waeco mycket bra och korrekt bemötande. Får hjälp med kylskåpet redan på onsdag när vi passerar Göteborg på väg mot Tyskland. Telefonnumret är dock 031-7341100
Ove.G
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåpskontroll

Sorry
Lyckades plita ner fel telenummer till WAECO.

Det ska vara 031-734 11 00 precis som Ove.G påpekar.
Har även numret direkt till servicekillarna: 031-734 11 20.

Hejs

Claes 105
 
Toppen