• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic kylskåp gasdrift och 12 V

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Har som jag tidigare skrivit haft problem med vårt kylskåp med än det ena, än det andra sedan juni 2016 men när vi slutligen fick felet lokaliserat, defekt gasventil, fick vi strax efter en gasläcka och en brand i skåpet. Vi har nu i slutet av september i år via vår försäkring fått ett nytt skåp RMDT 8555 med ugn så äntligen kan vi efter ett och ett halvt år åter åka ut och exempelvis fricampa. Det nämns ofta i inläggen att brännarmumstycke/brännare bör blåsas med tryckluft, skorstenen sotas, reduceringsventilen vid gasflaskorna och kretskortet för AES kollas men i vårt fall var det alltså gasventilen (bilderna)som var boven i dramat och vid ett annat tillfälle (knatter i reläet och felmeddelande för 12V) säkringen vid startbatteriet som var trasig. Priset vi fick betala för att Hymercenter i Ängelholm aldrig lyckades med att lokalisera felet var att dem svartlistade oss med motiveringen "att vi aldrig var nöjda". Bilen köpte vi ny hos dem....
 

Bilagor

  • 20171001_114609.jpg
    20171001_114609.jpg
    3,1 MB · Visningar: 56
  • 20171001_114530.jpg
    20171001_114530.jpg
    3,2 MB · Visningar: 48

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Sv: Dometic kylskåp gasdrift och 12 V

Åk till Tyskland och åtgärda problemen - i Sverige finns det knappt något företag som är kunniga nog att åtgärda kylskåpsproblem - vi har erfarenhet av Dometic i Sverige och det räcker och blir över till en väst...
 
Toppen