• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Djurvänliga matställen

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
Vi är ju många med djur i våra HB så här är det tillåtet för djur in i restaurangen okt. 2017.

Utefter E20 söder om Kumla, Avtag 106, Rv 50 mot Askersund. Där ligger en Cirkel K mack med restaurang Brändåsen samt ett Mcdonalds. med bra möjligheter att stanna med husbil såväl med husvagnar. Separat lastbilparkering.
Där får du ta med dina fyrfota vänner och de får vatten och köttbullar. Att sedan mat och kaffe smakar gott är ett plus. Det blir många stopp där och omvägar för oss från Valla.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Harrys i Gävle är en hundvänlig restaurang. Vi var där för några år sedan efter att först ha bokat bord på uteserveringen i en liten avskild hörna. Det första servitrisen gjorde var att hämta en skål med vatten till Zacko. Många plus. I Valdemarsvik på en av krogarna där så man mycket välkommen med hund. På terrassen så står det en vattenskål. Är vädret dåligt (inte i år) så får man ta in sin vovve till den övertäcka terrassen. Dessutom så har dom god plankstek.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den var riktigt dålig Los Suecos

Jadu, försökte skoja lite, men........ tänkte om det eventuellt skulle missuppfattas så lägger jag till en ”smiley” för säkerhets skull, men det räckte tydligen inte.

Som du kan se så gillade jag ditt inlägg, eftersom vi är stora djurälskare och ägare till 2 hundar och inte veganer.

Med lite humor blir det lite lättare.

Kan tillägga att det inte längre är förbjudet att ta med våra fyrbenta vänner på restauranger och caféer i Sverige, men det är självklart upp till ägaren av stället att ta beslutet.

By the way, trevlig helg.....

TommyD
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hundvänligt.:)
Lokes bar
Bondegatan 57 • Södermalm

Jag gillar konceptet av att jag själv får välja storlek på köttbiten, nu har inte jag varit där men om jag inte missminner mig, bra käk till sjysta stålar som ägaren hade sagt.

Har man tur kanske man får surra med spåretvinnaren.;)
 

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
RobbeS:
Om du är på resande fot med djur så behöver även djuren omvårdnad och som i vårt fall var vi ute med HB för första gången. Fast det var i okt så var det varmt och det var så gott att kunna ta med hunden in då det inte fanns en uteplats i ordning den dagen.
 
Toppen