Jag undrar om det bara är jag som har en display som visar fel för startbatteriets spänning. När startbatteriet (bly) är fulladdat och i viloläge, visar displayen 12,5 V medan jag mäter 12.82 V med multimetern. Jag har klagat flera gånger hos återförsäljaren sedan bilen köptes ny för 1,5 år sedan. Han säger att felvisningen enligt tillverkaren i Tyskland ligger inom toleranserna, men kan inte visa något dokument, som visar de tillåtna toleranserna. Inte ska man väl acceptera att displayen visar att startbatteriet är laddat bara till 80 %, när det är fulladdat?
Bilen tillverkades 2024-08 och är en 6 meter lång ”plåtis”, 3,5 ton, byggd på Fiat Ducato, Euro 6, 140 hk. Displayen är en Schaudt LT453 enligt den bifogade bilden. Bilens garanti gäller fortfarande, men den vill säljaren inte röra i det här fallet.
Bilen tillverkades 2024-08 och är en 6 meter lång ”plåtis”, 3,5 ton, byggd på Fiat Ducato, Euro 6, 140 hk. Displayen är en Schaudt LT453 enligt den bifogade bilden. Bilens garanti gäller fortfarande, men den vill säljaren inte röra i det här fallet.