• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Dimes SRG/Rotarex app

Miman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
29066
Medlemskap
2024
Hej,
Efter att ha installerat fasta LPG-flaskor från Alugas laddades ovanstående Dimes-app för övervakning av gasolförbrukningen ned från Google Store. Eftersom jag har en lur från Huawei, så gick appens funktion inte att öppna i Google-miljön. För att lösa problemet föreslog Rotarex Soft ware en alternativ webbläsare för nedladdning av appen och i mitt fall blev det Bing, eller snarare bingo.
Nu fungerar allt som det ska och det finns alltså hopp för alla användare av Huawei telefoner som kan tänka sig att ladda ner appar på andra plattformar än Google.
Mim
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Eller så bryr man sig inte om google play utan ladda ner den direkt från någon annan sida. Funkar från vilken webläsare som helst

 

Miman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
29066
Medlemskap
2024
Tack för att du delar med dig av din lösning för att få det att fungera
själv har inte fått så bra och tydlig info genom mina kontaktvägar gentemot Rotarex/SRG
Anders
Hej Anders,
Har just fyllt flaskorna med 41 liter, vilket motsvarar 73 procents fyllnadsgrad enligt appen. Lätt, smidigt och lite lugnare med ett fungerande övervakningssystem.
Miman (från Karlshamn)
 
Toppen