• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpriser

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
Hejsan. Vi kommer att åka ner till Frankrike och Italien i slutet på mars. Givetvis går vägen genom Tyskland. Vi har en undran om det är någon som som har en bra info om aktuella dieselpriser i respektive land. har sökt lite om detta på nätet men inte hitta något bra alternativ.
mvh Ken
 

Nestenborg

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
30006
Medlemskap
2024
Hejsan. Vi kommer att åka ner till Frankrike och Italien i slutet på mars. Givetvis går vägen genom Tyskland. Vi har en undran om det är någon som som har en bra info om aktuella dieselpriser i respektive land. har sökt lite om detta på nätet men inte hitta något bra alternativ.
mvh Ken
Här ser du även när på dygnet du skall tanka, det är mycket billigare kvällstid.
mvh PO
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
Och motstå gärna frestelsen att tanka vid motorvägarna i Tyskland, de tar betydligt fler pengar för bränslen. Det är alltid värt att lämna motorvägen och tanka på stan. Eller ta en paus på en "Autohof" / "bilgården". Såna platser ligger inte långt bort från motorvägen och de är inriktad på lastbilar, dvs. de har gott om plats, lite skäligare priser och ofta får du parkera din HB över natt. Men det billigaste är faktiskt att hitta en bensinmack på stan.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.579
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag körde runt i Europas olika länder under många år och tankade med få undantag alltid på IDS-mackarna. Priset var oftast betydligt lägre på dessa mackar även utan den extra rabatt som IDS-kortet gav oss HBK-medlemmar på många ställen.
 

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
Jag körde runt i Europas olika länder under många år och tankade med få undantag alltid på IDS-mackarna. Priset var oftast betydligt lägre på dessa mackar även utan den extra rabatt som IDS-kortet gav oss HBK-medlemmar på många ställen.
hej. tack för tipset.- Är det ett speciellt IDS-kort man får lösa för att den extra rabatten.
 

BengtR

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29219
Medlemskap
2024
Hejsan. Vi kommer att åka ner till Frankrike och Italien i slutet på mars. Givetvis går vägen genom Tyskland. Vi har en undran om det är någon som som har en bra info om aktuella dieselpriser i respektive land. har sökt lite om detta på nätet men inte hitta något bra alternativ.
mvh Ken
I höstas blev jag förvånad över dieselpriset i Tyskland.
Nu i mars åker jag till Spanien. Efter priskoll kör jag genom Tyskland, tankar i Luxemburg och sedan i Spanien. Undviker alltså Tyskland, hellre Frankrike beroende på väg. Lite baklänges mot tidigare år. Kolla dagspriset på nätet dagarna innan ni åker.
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
I höstas blev jag förvånad över dieselpriset i Tyskland.
Nu i mars åker jag till Spanien. Efter priskoll kör jag genom Tyskland, tankar i Luxemburg och sedan i Spanien. Undviker alltså Tyskland, hellre Frankrike beroende på väg. Lite baklänges mot tidigare år. Kolla dagspriset på nätet dagarna innan ni åker.
Det du vinner på gungorna förlorar du på karusellerna. Franska vägavgifter är inte billiga.
 

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
I höstas blev jag förvånad över dieselpriset i Tyskland.
Nu i mars åker jag till Spanien. Efter priskoll kör jag genom Tyskland, tankar i Luxemburg och sedan i Spanien. Undviker alltså Tyskland, hellre Frankrike beroende på väg. Lite baklänges mot tidigare år. Kolla dagspriset på nätet dagarna innan ni åker.
Tack för tipset. I dessa tider verkar det som om dieselpriset åker upp och ner som en jojo
 
Toppen