• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselkort Åfa fundering

P.L.E

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tibro
HBK-Nr
35220
Medlemskap
2024
Hej på er alla där ute.

Jag har en fundering och det är när är det brytdatum för ÅFA kortet för diesel?

Första månaden jag har kortet och tänkte mest så räkningen inte hamnat på villovägar, då jag inte fått nån faktura för inköp ännu.

Stort tack på förhand.

/////P
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
581
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Hej på er alla där ute.

Jag har en fundering och det är när är det brytdatum för ÅFA kortet för diesel?

Första månaden jag har kortet och tänkte mest så räkningen inte hamnat på villovägar, då jag inte fått nån faktura för inköp ännu.

Stort tack på förhand.

/////P
Brytdatum är månadsskiftet och fakturan brukar dyka upp runt den 15 månaden efter.
Mvh /Roland
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.235
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det ska även tilläggas att om du har tex 10 000 i kreditgräns och har handlat för det till månadsskiftet så kan du efter brytdatum handla för ytterligare 10K även om fakturan inte ska vara betald förrän den sista.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej på er alla där ute.

Jag har en fundering och det är när är det brytdatum för ÅFA kortet för diesel?

Första månaden jag har kortet och tänkte mest så räkningen inte hamnat på villovägar, då jag inte fått nån faktura för inköp ännu.

Stort tack på förhand.

/////P
Jag får min faktura på e post. Den kommer den första vardagen efter månadsskiftet. 1 gången jag fick fakturan var den på villovägar så jag fick ringa om den. En bokstav var felläst så en kom inte. Sen har det fungerat
 
Toppen