Hej
Jag är ny i denna sida
Nyligen köpte en fiat Ducato 2.5TD 1992, för att renovera, förra ägaren började att plockade ner kamremen och där blev bilen stående i ca 2år enligt förra ägaren
Jag bärgade bilen renoverings resan började det kändes som en pussel, hitta dem förvunna delar sedan bytte jag vattenpump, och kamrem, och även diselpumpen fick jag byta också,
när jag försökte att starta den, då vill inte bilen starta, jag tvingade den med start gas då den starta fast så länge man trycker in startgasen,
men så fort startgasen tar slut då är resan över o motor stannar
Jag såg att förra ägaren tagit bort glödstift relän och byggde om det med 2x vanliga relä,
Jag testade glödstiftet och den fungerar glömde säga ta den använder flammstartsystem alltså en glödstift i insuget (Blir röd efter 9 sec)sedan direktkopplade glödstiftet men sak samma, testade diselpumpen och trycker ut disel
Jag kollade Kamaxel om att jag timade den i rätt läge och det är det, jag bytte disel i tanken och eftersom den mekaniska pumpen var urkopplade och kopplades till el pump så jag bytte till en annan el-pup, och här mina kunskap tar slut när det gäller disel motorer, finns det någon som kan hjälpa mig med detta,
annars det blir väldigt dyrt att tanka med startgas bara
Tack
Jag är ny i denna sida
Nyligen köpte en fiat Ducato 2.5TD 1992, för att renovera, förra ägaren började att plockade ner kamremen och där blev bilen stående i ca 2år enligt förra ägaren
Jag bärgade bilen renoverings resan började det kändes som en pussel, hitta dem förvunna delar sedan bytte jag vattenpump, och kamrem, och även diselpumpen fick jag byta också,
när jag försökte att starta den, då vill inte bilen starta, jag tvingade den med start gas då den starta fast så länge man trycker in startgasen,
men så fort startgasen tar slut då är resan över o motor stannar
Jag såg att förra ägaren tagit bort glödstift relän och byggde om det med 2x vanliga relä,
Jag testade glödstiftet och den fungerar glömde säga ta den använder flammstartsystem alltså en glödstift i insuget (Blir röd efter 9 sec)sedan direktkopplade glödstiftet men sak samma, testade diselpumpen och trycker ut disel
Jag kollade Kamaxel om att jag timade den i rätt läge och det är det, jag bytte disel i tanken och eftersom den mekaniska pumpen var urkopplade och kopplades till el pump så jag bytte till en annan el-pup, och här mina kunskap tar slut när det gäller disel motorer, finns det någon som kan hjälpa mig med detta,
annars det blir väldigt dyrt att tanka med startgas bara
Tack