• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diesel med vatten?

F

F.d. 56731

Guest
Hej,
har tankad Diesel nu 2x i Umea hos Cirkle K. Tidigare har jag haft en Renault Laguna. Direkt efter tankning har kommit en varning vatten i bränslesystem. Var tvungen att byta filtern 3x. Sista vecka tankade samma ställe med Fiat husbil. Efter tankning har kommit varnlampan med gul motorlampan. Betyder fel insprutning. Har varit i verkstan direkt, de släckte den fel och är borta nu. Vem har liknande erfarenhetter kanske med macken i Umea?
PS:Macken ta ingen ansvar för deras Diesel. Den är ok säger de.
Mfh Franz
 

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Hej! Det kan vara så att det är kondensvatten i tanken som rörts om när du tankade.
Om bilen står länge och tanken inte är fylld kan det bli en hel del vatten i botten. Men kontakta Cirkle K och anmäl, de kanske ser allvarligare på problemet än macken. Be dem ta prov på tanken på macken. Men som jag skrev finns det nog i tanken på din bil i alla fall.
Med vänlig hälsning, Conny J
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Brukar det inte finnas vattenavskiljare på FIAT Ducato's bränslefilter? Det har jag på min Ducato.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har också ett larm (lampa tänds) för vatten i filtret men också en avtappning i filtrets botten.
 
F

F.d. 56731

Guest
Tack för era svar. Har husbilen 5 vecka nu och lära mig alla funktioner och lampor. Finns flera fel med motorsymbolen, men jag misstänkte vatten, darför det har varit efter tankning som hos min Renault tidigare.Just nu finns ingen problem.
Mvh Franz
 
Toppen