• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Detta hände mig!

BMLA

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15831
Medlemskap
2023
Hutlös självrisk hos Länsförsäkringar! Vill upplysa om att Länsförsäkringar har en självrisk på 10000 kr om någon utanför egna hushållet kör husbilen. Tänk på det ni som liksom vi ibland lånar ut bilen till våra barn.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hutlös självrisk hos Länsförsäkringar! Vill upplysa om att Länsförsäkringar har en självrisk på 10000 kr om någon utanför egna hushållet kör husbilen. Tänk på det ni som liksom vi ibland lånar ut bilen till våra barn.

Hutlöst? Den förhöjda självrisken är väl till för att avskräcka de som tänker hyra ut sin bil privat, bra tycker jag, vill inte vara med och betala andras uthyrningsskador. Passar det inte är det ju bara att ta en annan försäkring.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hutlös självrisk hos Länsförsäkringar! Vill upplysa om att Länsförsäkringar har en självrisk på 10000 kr om någon utanför egna hushållet kör husbilen. Tänk på det ni som liksom vi ibland lånar ut bilen till våra barn.
Detta gör Länsförsäkringar som ett omöjligt bolag för oss som kör tillsammans med vår särbo. Själv flyttade jag alla mina försäkringar från LF av den anledningen.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Nu ska man nog hålla isär de olika LF-bolagen....

LF består av 23 st olika bolag som uppträder under samma "paraplynamn".

De har olika villkor och olika premier, så det gäller (som vanligt) att kontrollera villkoren innan man bestämmer sig.....
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nu ska man nog hålla isär de olika LF-bolagen....

LF består av 23 st olika bolag som uppträder under samma "paraplynamn".

De har olika villkor och olika premier, så det gäller (som vanligt) att kontrollera villkoren innan man bestämmer sig.....

Det är rörigt som det är i att jämföra försäkringar!
Jag försäkrar hellre i ett riktigt försäkringsbolag så inte det lilla bolaget i bolaget blir drabbat.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Undrar hur de andra försäkringsbolagen gör vid utlåning? Har de ingen förhöjd självrisk så har de kanske något i avtalen om att försäkringen endast gäller vid privat bruk och då är man ju oförsäkrad om man lånar ut bilen. Åtminstone Dina har något sådant i sina avtal (har inte den exakta ordalydelsen här just nu).
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Ren uthyrning skulle jag tro att inget försäkringsbolag tillåter. Då gäller nog inte försäkringen alls. Lån inom familjen eller vänkretsen är en annan sak men lite svårt att bevisa att det inte i själva verket handlar om uthyrning.
 
Toppen