• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Den blödande P-nissen

F

F.d. 2549

Guest
Några av våra medlemmar efterlyser mina små eskapader lite då och då i detta forum. En del av dessa finns redan i datorn och varför skall de ligga där olästa när någon eventuellt kan ha en viss glädje av dem. Därför kommer jag att lägga in små axplock här under denna rubrik lite då och då. Ha det så gott från norr till söder.


Den blödande P-nissen



Lund är en stad där missämja råder mellan parkeringsvakter och den bilburna allmänheten. Tyvärr visar parkeringsvakterna ingen förståelse för ASG:s eller andra distributionschaufförers problem då dessa tummar på parkeringsbestämmelserna vid sina nödvändiga lossningar.






Våren hade ännu inte gjort sitt verkliga inträde. Björkarna dröjde med att visa upp sina efterlängtade ”musöron”. Men det fanns något denna dag som ej följde det gängse mönstret. Temperaturen var nämligen på sitt allra soligaste humör, varför de värmande och kurvdöljande klädesplaggen hos våra söta lundaflickor hängde kvar där hemma, medan ägarinnorna stilla lunchflanerade i stadskärnan. Naturligtvis tilldrar sig sådana ting normalt inte min uppmärksamhet, eftersom både min ålder och mitt intresse för arbetet sätter hinder i vägen.
Det som denna dag fick mig att uppmärksamma de för årstiden lättklädda flickorna, var en helt otrolig händelse. Den tog sin början när en av stadens p-nissar på avstånd fick syn på en halvslarvigt parkerad distributionsbil, vilken upplevdes av honom endast som ett högintressant bötesobjekt. Nitet att snabbt få fast villebrådet fick honom att på det kraftfullaste öka både steglängd och hastighet samtidigt som han tog ett stadigt tag om bötesblocket.
Nu råkade dock p-nissen möta ett par av de ovan omskrivna damerna. Hans ålder och intresse för sitt avlönade arbete vägde inte tungt nog, utan de nedärvda instinkterna tog överhand. Utan att sänka hastigheten vände han sig om för att med blicken ytterligare klä av de sköna.
En lyktstolpe av s.k. solid modell, hindrade brutalt p-nissens framfart i samma ögonblick som denne vände huvudet i ”körriktningen”. Pang och blod – fnitter från de sköna – och själv kunde jag inte hindra ett småleende. Allt medan bötesobjektet sakta gled från platsen, ovetande om den fina hjälp det fått från de sköna damerna.


Farbror Claes
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Den blödande P-nissen

Underbart Farbror Claes, sluta aldrig att berätta, hls kurt

:D:D
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Den blödande P-nissen

Snälla farbror Claes, portionera ut dina berättelser i lagom takt under denna mörka årstid, de lyser upp i mörkret.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Den blödande P-nissen

Farbror claes, du är underbar, Margit och jag läste samtidigt och målade upp bilden från din text och skrattade hejdlöst. Fortsätt, vi vill ha mer........
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Den blödande P-nissen

Även jag fick mig ett mycket gott skratt!
Tack!
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Den blödande P-nissen

Snälla sluta aldrig med dina små men sköna berätelser, dom är bara för bra.
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Den blödande P-nissen

Återigen en trevlig berättelse av farbror Claes.

Suveränt berättat.

Lägg gärna in en ny berättelse då och då, så vi alla har något spännande att se fram emot i vintermörkret.

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:yes:

 
Toppen