• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Definition av camping

F

F.d. 418

Guest
Efter att ha ställt frågan till Vägverket om ordet camping finns definierat i deras värld, har jag fått följande formella svar:

"Ordet camping finns inte definierat i trafiklagstiftningen. Det finns inga bestämmelser i trafiklagstiftningen som förbjuder att man sover i bilen under den tid fordonet är uppställt, eller i medföljande husvagn heller för den delen. Under förutsättning att man parkerar eller stannar till och följer gällande trafikregler, så blir det ytterst en domstol som kan avgöra om det är att betrakta som camping när man parkerar eller stannar till med sin husbil."

Det här är ju i och för sig inget nytt - jag har tillämpat den uppfattningen sedan jag började husbila 1989 - men det är alltid bra att ha korrekt och välgrundad kunskap om någon ifrågasätter uppställningen.

Kvar att ta hänsyn till är de lokala ordningsstadgorna som så prydligt radas upp här på hemsidan för allas läsning.

Hälsn / AndersW
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Definition av camping

Hur gör man för att få rubriken fet i ett nytt ämne?
 
Toppen