• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Defa DVS90

mala

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Tranemo
Hej!
Har en Adria husbil, Sonic Supreme 2017.
Fiat skal i grunden alltså.
Har ett Defa larma DVS90 installerat.
Vill komma åt larmenheten men vet inte var den
sitter på Fiat.
Tacksam för hjälp.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Larmet är med all sannolikhet installerat i Sverige, kanske av första återförsäljaren, och de har nog satt det där det fick plats. Dvs. det finns inget givet ställe. Det är nog bara till att börja leta och följa kablaget från larmkontakterna t.ex.

Möjligt att jag har helt fel och att det finns ett "standardiserat ställe" vi får se vad andra säger om saken.

MVH
Hans
 

mala

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Tranemo
Du bör hitta den på vänster sida bakom säkrings centralen mot torped väggen om det har monterats enligt Defa instruktionen.
MVH
Lars
Hej!
Tack för ditt svar, den satt där du sa, långt in bara, därför hittade jag den inte från början :).
Skall koppla bort larmet, har kollat mycket på nätet om scheman hur det är kopplat.
Porten P1 skall då vara strömmen och jorden, även startspärr.
Kopplade ur denna och larmet är bortkopplat.
De som är konstigt är att allt annat funkar, startar, går att låsa med fjärr utan att larmet går på.
Trodde inte den skulle starta. Du kanske har nån syn på detta?
 
Toppen