• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Darsgo och easygo+

bamse59

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Svenljunga
HBK-Nr
21063
Medlemskap
2025
Hej är det någon som har skickat iväg sina darsgo och easygo+ nyss?Vi har precis bytt husbil och undrar om man fortfarande skickar in dosarna och uppdaterar regnr och de andra uppgifterna via mail,eller gäller darsgo+ även i Slovenien nu? Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
EasyGo+ skickas till Danmark för omprogrammering, darsgo gäller som tidigare i Slovenien, dosan skall bytas om du byter bil om jag läst rätt, det har talats om att EasyGo skulle gälla Slovenien men det verkar dröja om det ens blir av.
 
F

F.d. 32985

Guest
Var beställer man en Darsgo? Går den att inhandla i fysisk butik innan gränsen?
 

Poha

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
22530
Medlemskap
2025
Har väntat ca 1 månad sen jag skickade ner min box. Svårt att få kontakt med Brobizz A/S
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Har väntat ca 1 månad sen jag skickade ner min box. Svårt att få kontakt med Brobizz A/S
Vår box är med inskickad efter bilbyte. En kompis gjorde samma byte tidigare i år och efter 4-5 veckor fick han en ny Easygo+ skickad till sig så jag håller tummarna att vår med kommer innan vi kör söderut vid midsommar.
 

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Hej är det någon som har skickat iväg sina darsgo och easygo+ nyss?Vi har precis bytt husbil och undrar om man fortfarande skickar in dosarna och uppdaterar regnr och de andra uppgifterna via mail,eller gäller darsgo+ även i Slovenien nu? Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig.
Hej Svarar sent, du kanske redan fått svar. Men om du har pengar kvar på en gammal Darsgo måste den nog skickas tillbaka för att man ska få igen pengarna.Vi har bytt bil och beställde en ny Darsgo för den nya bilen. Fungerade bra via internet. Lycka till!
 

bamse59

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Svenljunga
HBK-Nr
21063
Medlemskap
2025
Hej Svarar sent, du kanske redan fått svar. Men om du har pengar kvar på en gammal Darsgo måste den nog skickas tillbaka för att man ska få igen pengarna.Vi har bytt bil och beställde en ny Darsgo för den nya bilen. Fungerade bra via internet. Lycka till!
Tack för svar.Jag mailade och ringde Darsgo och fick till svar att jag fick maila uppgifter att vi sade upp avtalet på förra bilens darsgoavtal och lämna kortuppgifter så satte de tillbaka pengar på kortet och jag kunde byta darsgobox på första service stället i Slovenien.
 

bamse59

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Svenljunga
HBK-Nr
21063
Medlemskap
2025
Vi skickade iväg våran easygo+ för uppdatering ihop med nya uppgifter för nya bilen efter jag varit i kontakt med de via mail,för ca 1 1/2 vecka sedan så vi hoppas den kommer tillbaka snart.
 
Toppen