• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Danmark med Husbil

hons.i

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1414
Medlemskap
2024
Då har jag o min fru kört runt i Danmark under 3 veckor.
Danmark är i våra ögon det Perfecta landet att köra omkring med Husbil.
Kollar man bara efter små fiskelägen så finns det nästan alltid fina
Ställplatser med allt vad vi behöver, Ström,Vatten,Toa,Tömning av både
Toa o Gråvatten.Nära till Restauranger,Rökerier.Att sedan folket är trevliga
o vänliga gör ju inte saken sämre. Vi Stortrivs. Silvana o Hans:spinny:
 

Kjell/Monica

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14232
Medlemskap
2024
Sv: Danmark med Husbil

Håller med er. Ett trevligt land att åka i, och vilka bra vägar de har. Vi besökte Lökken på norra Jylland, vow vilka sandstränder!:wub:
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Danmark med Husbil

Åkte mycket i Damark när vi började åka hb för 16 år sedan. Vi hade i början som vana att åka till Gille leje och stanna på den ställplatsen en natt för att besöka de små utskänkningsställen för fiskrätter som finns där. Helt plösligt var det hb-förbud där och vi sökte men fann inget ställe där. Sedan körde vi runt i Danmark ett tag men upptäckte snart att det ska vara campingplatser som gäller. Vi stod väl på många ställen med oro om vad som gällde under en tid. Numera drar vi direkt vidare till Tyskland, där det fortfarande finns stellplatzer i många städer o byar.
Efter föregående beskrivningar om Danmark, så kanske det är dax att söka efter de ställplatser som ni skriver om?
Bengt
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Danmark med Husbil

Då har jag o min fru kört runt i Danmark under 3 veckor.
Danmark är i våra ögon det Perfecta landet att köra omkring med Husbil.
Kollar man bara efter små fiskelägen så finns det nästan alltid fina
Ställplatser med allt vad vi behöver, Ström,Vatten,Toa,Tömning av både
Toa o Gråvatten.Nära till Restauranger,Rökerier.Att sedan folket är trevliga
o vänliga gör ju inte saken sämre. Vi Stortrivs. Silvana o Hans:spinny:

Instämmer i allt och vill tillägga: glöm inte bort alla trevliga bondgårdar eller f.d. Bondgårdar som erbjuder trevliga ställplatser.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Danmark med Husbil

Av de två ovan beskrina ställplats listor
Camper Parkering definitivt det bästa.
Men undvika gula parkeringsplatser - de är tveksamma.

Jag vet, för sedan 11 mars 2015 har jag besökt cirka 300 danska platser i Jylland och på Fyn.
Inga andra ställplats listor så noggrant uppdaterat med de röda Youtube tecken,
som Danmarks ställplatser https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z0TIfZfQVlmw.k1Cvrynr3XOU

Själland och de små öarna söder om får mitt besök under året.

Med min Google karta - kör ni inte förgäves.
 
Senast redigerad av en moderator:

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Danmark med Husbil

Danmark är dejligt, men det som inte är bra är deras "gebyr" på upp till 3-4% vid betalning med kreditkort (alla kort utom Dankort) som jag inte upplevt i något annat land (undantag som jag noterat är att vissa mackar inte utnyttjar detta system). Visst förekommer det i andra länder att man får en extra uttagsavgift i ATM's etc. men som generell metod att suga ut extra pengar från utlänningar har jag inte stött på i något annat land.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Danmark med Husbil

Danmark är dejligt, men det som inte är bra är deras "gebyr" på upp till 3-4% vid betalning med kreditkort (alla kort utom Dankort) som jag inte upplevt i något annat land (undantag som jag noterat är att vissa mackar inte utnyttjar detta system). Visst förekommer det i andra länder att man får en extra uttagsavgift i ATM's etc. men som generell metod att suga ut extra pengar från utlänningar har jag inte stött på i något annat land.

Jag tog ut danska kr i bankomat, förutom att de använde ofördelaktig valutakurs debiterades 78 kr i extra avgift.

Däremot är dieseln billig (på förmiddagarna) så det jämnar ut sig!
 
F

F.d. 53191

Guest
Sv: Danmark med Husbil

Måste man ha pass när man åker till Danmark numera?Våra har gått ut.

//Göran
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Danmark med Husbil

Nej, inget pass men id-kort som styrker nationalitet när du kommer tillbaka till Sverige.
 
Toppen