• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast och iPhone?

Jonas J

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
29752
Medlemskap
2024
Får inte till konfigurationen av min Chromecast tillsammans med en IPhone. Är det någon som sitter inne med tips hur det går till? Har sökt i forumet men inte hittat svaret.
 
F

F.d. 64253

Guest
Får inte till konfigurationen av min Chromecast tillsammans med en IPhone. Är det någon som sitter inne med tips hur det går till? Har sökt i forumet men inte hittat svaret.
Du behöver 2 telefoner, en telefon använder du för internet delning till telefonen du ska konfigurera Chromcasten med. Sen är det bara att följa instruktionerna på telefonen när du har laddat hem Google home.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Länge sen jag hade iPhone. Men på den tiden ladda jag ner en app som styrde chromecast från app store. Räckte med en telefon
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Rekommenderar en Mi Stick med inbyggd Chromecast.
Då behövs inget nätverk. Bara dela internet med telefonen, eller vad man har...
379:- på Inet


Då styr du allt med den medföljande fjärren.

 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Får inte till konfigurationen av min Chromecast tillsammans med en IPhone. Är det någon som sitter inne med tips hur det går till? Har sökt i forumet men inte hittat svaret.
Hej. Kolla i den här tråden, som jag skrev för länge sen, om du kan få någon hjälp. Köra Chromecast utan router? Använder inte Chromcast längre, utan Apple-TV, så jag kan inte vara till någon större hjälp om du har följdfrågor.
Kjell
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Vi kör med: Chromecast, mobil router och iPhone.
Du behöver Google Home-appen i telefonen och ansluta till det tillfälliga WiFi som Chromecast skapar.
Där konfigurerar du din och bl.a. anger vilket WiFi och lösenord som Chromecast (senare) ska ansluta till.
När konfigurationen är klar så ansluter Chromecast till detta nätverk, samma som din iPhone, och du kan börja streama.

Med detta sagt så vet jag inte hur/om du kan få det att funka utan en router eller extra iPhone som agerar router.

 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Får inte till konfigurationen av min Chromecast tillsammans med en IPhone. Är det någon som sitter inne med tips hur det går till? Har sökt i forumet men inte hittat svaret.
Har du senaste versionen av Cromecast,jag fick köpa en ny för att få det att fungera.
 

Jonas J

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
29752
Medlemskap
2024
Har nu fått till det, delar internet från min hustrus IPhone till min IPhone. Lite onödigt sätt men huvudsaken att det fungerar. Det får nog bli en router i bilen.
tack för all hjälp
 
Toppen