• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Centrallås

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Centrallåset fungerar inte, har hittat felet men vet inte om det saknas något då sprinten som ska slå mot brytare viker sig och därmed går det ej att låsa bilen med centralstyrning.
Låser bodelen med nyckel det går.
Förardörr med nyckel det går.
Passagerardörr går ej att låsa varken innifrån eller utifrån20210419_134122.jpg
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Tyvärr kan jag ej hjälpa dig i denna fråga. Men jag undrar hur du kom åt låset som det ser ut på bild ? min fjäder som sitter i underkant på låset har brustit. Har du delat hela dörren eller hur kom du åt att demontera till denna nivå ?
Kenneth
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Tyvärr kan jag ej hjälpa dig i denna fråga. Men jag undrar hur du kom åt låset som det ser ut på bild ? min fjäder som sitter i underkant på låset har brustit. Har du delat hela dörren eller hur kom du åt att demontera till denna nivå ?
Kenneth
Jag plockade bort insidan av bodelsdörren, lossade alla skruvar och klämde ihop insidan då den sitter i en list runt om, på vår bil satt det även kardborrband som höll emot så det var lite krångligt att få tillbaka insidan när jag var klar.
Det ser ut så där när du fått bort insidan av dörren.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Jag plockade bort insidan av bodelsdörren, lossade alla skruvar och klämde ihop insidan då den sitter i en list runt om, på vår bil satt det även kardborrband som höll emot så det var lite krångligt att få tillbaka insidan när jag var klar.
Det ser ut så där när du fått bort insidan av dörren.
Tack för svar.
 
Toppen