• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

cbe pc100 panel Eura mobil

Sveaturbo

HBK Intresserad
Kommun
Trollhättan
Hej
Jag har en Eura Mobil Profila från 2007 med CBE PC100-panel
Jag hade först problem med 230V eftersom 230V-lampan på panelen inte lyste. Vi kom fram till att laddaren var trasig, så jag bytte den mot exakt samma modell.
Efter bytet började däremot resten av systemet slockna. Nu fungerar ingen 12V i husbilen och PC100-panelen är helt släckt, förutom 230V-dioden.
Jag har mätt på kabeln till panelen och det kommer fram ca 12–13V, så jag börjar misstänka att själva panelen har gått sönder.
Jag har försökt få tag på en ny panel genom återförsäljare av Eura Mobil i Sverige, men ingen verkar vilja beställa eftersom bilen är så pass gammal:(
Jag har även letat runt på nätet och hittar PC100-paneler andra länder, men jag får inte riktigt ihop modellnumren. På min panel står det 111032, medan de paneler jag hittar till verkar vara 111000. Flera skriver dessutom att artikelnumret måste stämma med rätt modell/version.

Vet någon om 111000 kan fungera som ersättare för min 111032, eller måste jag ha exakt 111032?
Tacksam för svar

Tack men det ligger ganska långt bort från mig . Hittade en kille nära men han vill ha 1000+ i timmen han va osäker då han inte jobbat med husbilar innan. Själva panelen kostar 1000 :(

Stort Tack
skickat ett mejl till dom :)
Själva kretskortet ser exakt likadana ut som finns på nätet baksidan iaf , hittar inte riktigt framsidan men alla knappar stämmer överens med det jag har.
Det jag inte riktigt förstår är hur en återförsäljare inte kan beställa delar. Det är inte så att bilen är 50 år gammal

Stort Tack
skickat ett mejl till dom :)
Själva kretskortet ser exakt likadana ut som finns på nätet baksidan iaf , hittar inte riktigt framsidan men alla knappar stämmer överens med det jag har.
Det jag inte riktigt förstår är hur en återförsäljare inte kan beställa delar. Det är inte så att bilen är 50 år gammal
Tex. Till panna och kyl håller dom Reservdelar i ynka 10 år. Till min truma från 2008 finns inte delar att köpa. Tex fläktmotorer och annat

Tillbaka
Toppen