• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Carthago Malibu vattemätare

STEFFAMI

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15005
Medlemskap
2024
Vi har en relativt ny husbil Carthago Malibu 460. På en av instrumentpanelerna finns bl.a. mätare för vattentank och gråvatten. Vattentanksmätaren har börjat att blinka vid avläsning och jag kan inte få något svar vad detta breror på. Har gjort rent sensorerna med Scotch Brite utan resultat. Någon som kan ge mig något tips
 

STEFFAMI

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15005
Medlemskap
2024
Ja den funkade tidigare, men nu hoppar den direkt från 75% till 25% och blinkar när den visar 75%. det finns 3 detektorer i vattentanken med olika längd. Husbilen köptes april 2018. Tror att det är 3 års garanti?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om garanti saknas så har du alltid 3-års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel. Eftersom mer än 6 månader gått sedan leveransen, är det köparen som ska bevisa att felet är ursprungligt.

(Under de första 6 månaderna är det säljaren som ska bevisa att felet inte är ursprungligt.)

Pålle
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Reklamationsrätten gäller ursprungliga fel. Eftersom mer än 6 månader gått sedan leveransen, är det köparen som ska bevisa att felet är ursprungligt.

(Under de första 6 månaderna är det säljaren som ska bevisa att felet inte är ursprungligt.)

Pålle

Man kan reklamera alla fel som visar sig på en vara. Men säljaren ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid.
 
Toppen