• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Carport till husbilen

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Äntligen är husbilen på plats i den nya carporten. Jag är supernöjd och ska bara måla lite till så är allt klart. Jag hittade en snickare som fixade "allt" efter mina önskemål. Ibland hittar man rätt byggare. Det som tog tid var bygglovet från kommunen:spinny:. Är du intresserad och se resultatet, se Swedish Timber Frame

Äntligen är våren här. Ses ute på vägarna! Greger och Cecilia från Örebro
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    976,5 KB · Visningar: 166

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Carport till husbilen

Är toppen nöjd! Men nu ska inte husbilen vara parkerad där utan nu blir det ut och uppleva saker med familjen.:msn_tongue:
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Carport till husbilen

Det ser fint ut!, jag har efter mycket diskuterande med kommunen börjat bygga min carport, 3,7x9.5m med en minstahöjd på 3,35m. Fast jag är ju i "kan självåldern" så jag gör det i egen regi!

//Peter
 

Bilagor

  • Fil 2015-04-27 08 12 46.jpeg
    Fil 2015-04-27 08 12 46.jpeg
    1,7 MB · Visningar: 101

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Carport till husbilen

Härligt att vara i "kan själv åldern". Jag längtar dit:spinny:. Snyggt och det känns bra att ha pärlan under tak, eller hur?
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Carport till husbilen

Härligt att vara i "kan själv åldern". Jag längtar dit:spinny:. Snyggt och det känns bra att ha pärlan under tak, eller hur?

Jag har nog varit i den åldern sedan jag var 2-3år:) Timmerstommen i ditt bygge var väldigt snyggt!

Jag ska fixa lite fuktproblem i min husbil så ett tak var ett måste, men även bortsett från det så känner jag att det "sparar" mycket på slitaget om den får stå under tak när man inte är ute, även om jag troligen fortsättningsvis ska ställa in den på vintern och nyttja carporten till vardagsbilarna (och som vanligt garagen till hobbybilarna)

Nu har det hänt lite mer med mitt bygge också, det ska nog bli färdigt till helgen så att jag kan ta hem husbilen.
 

Bilagor

  • Fil 2015-04-29 08 03 01.jpeg
    Fil 2015-04-29 08 03 01.jpeg
    2,6 MB · Visningar: 57

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Sv: Carport till husbilen

Ett genialt bygge och ide. Jag har en carport som är 15-20 cm för låg för att jag skall kunna köra in husbilen. Min tanke var att höja stolparna. Ett avancerat bygge tyckte jag.
Du har räddat min inte bara dag utan jag kommer att vara tacksam i flera veckor. :spinny:
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Carport till husbilen

Rambygget i den konstruktion som jag har är "självlåsande" och träpluggad - det var annorlunda att plugga med trästav och inte använda skruv.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Carport till husbilen

Vore intressant om ni som byggt eller köpt Carport ville dela med er av storleksordningen på kostnader för bygget/köpet.
 

CeGeT

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Sv: Carport till husbilen

11 meter långt och takhöjd min 3,5 meter samt förådsdel på betongplatta (plattan fanns redan). Allt material, byggkostnad samt rivning och bortforsling av gammalt garage lite dryga 70 000kr.
 
Toppen