• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Carport till husbil

peterstrom

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Jönköping
Hej!

Funderar på att bygga en carport till husbilen för vinterförvaring. Tänker bygga den utmed huset. Cirka 8 meter långt, 3 meter brett och ca 3,30 högt. Nån som har gjort likadant. dvs utmed huset och kan visa lite exempel?
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.566
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Varför bygga så högt och otympligt när du kan bygga en helt vanlig carport med sadeltak men med förhöjd underarm på takstolen så som vi gjort..
Skulle inte lita på en sådan takkonstruktion på en plats där det kommer mer snö än i Båstad.
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Hej!

Funderar på att bygga en carport till husbilen för vinterförvaring. Tänker bygga den utmed huset. Cirka 8 meter långt, 3 meter brett och ca 3,30 högt. Nån som har gjort likadant. dvs utmed huset och kan visa lite exempel?
Jag byggde en carport 9x4,5m längs med garaget. Jag är helnöjd.
 

Bilagor

  • IMG_0003.JPG
    IMG_0003.JPG
    2 MB · Visningar: 326
  • IMG_0002.JPG
    IMG_0002.JPG
    2,2 MB · Visningar: 319
S

Sören-6830

Guest
Undrar om det finns någon carport som tål riktigt hård blåst? Som mest har vi haft 43 m/sek vid vårt hus.
 

Gösen

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Österåker
HBK-Nr
27088
Medlemskap
2024
Varför bygga så högt och otympligt när du kan bygga en helt vanlig carport med sadeltak men med förhöjd underarm på takstolen så som vi gjort..
Vi har haft tankar på att bygga om vår carport på samma sätt men trodde öppningen skulle bli för vek i sidled. Inspirerande att se att det fungerar, då kanske vi går vidare med planerna!
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Såhär gjorde jag, lite udda lösning men helheten tycker jag blev riktigt bra. 3,4-3,5m hög, 3,5m bred och 9 meter lång

//Peter
 

Bilagor

  • carport1.jpg
    carport1.jpg
    398 KB · Visningar: 214
  • Carport2.JPG
    Carport2.JPG
    311,4 KB · Visningar: 212
Toppen