• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan försäkring förnyelse.

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Se upp när ni får nya försäkringsbeskedet. Där har nu tillkommit en punkt längst ner som jag av ren tur upptäckte. Där
står en fråga! Används bilen utanför Norden. På mitt besked stod uppgift saknas. Ska använda min utomlands så ringde dom och fick
till svar att det var bra att du ringde och ett nytt försäkringsbrev skickas ut. Premieökning med ca 300. Detta är ju inte så mycket
men skulle det hänt något utomlands hade jag fått betydligt högre självrisk och lägre ersätttning. Det stod inte ett ord om detta
i deras följebrev till det nya försäkringsbeskedet. Vet inte när detta infördes men fanns inte med på mitt förra och jag har huvudförfallodag
1 maj.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag skrev bland annat detta till Watercircles september 21.
Hej,
Det var otydligt på försäkringsbeviset om du hade räknat med att vi kör utanför Norden samt om vi bor i husbilen.
Det står "saknas", inte ja eller nej.

Så inget nytt, men man måste som alltid kolla vad man köper.
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Passa er också för antal avställningar per försäkrings period, de har nämligen en egen regel att det blir en påställning vid varje ny period.
Vi hade ställt av två gånger under perioden, men water cirkel ville ha ca 2000 kr extra för att vi hade ställt på tre gånger
 
Toppen