• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club

F

F.d. 53531

Guest
Vilket försäkringsbolag använder sig Caravan Club av?
 
F

F.d. 29056

Guest
Sv: Caravan Club

water circles är inget försäkringsbolag. dom har förmedlat en försäkringslösning för Caravan clubs medlemmar.
försäkringsgivare är If.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Caravan Club

Man kan väl få ställa en fråga och få ett korrekt svar. WaterCircles Sverige AB representerar If Skadeförsäkringsbolag AB i Sverige och är dessutom anknuten försäkringsförmedlare till dem samt erhåller en procentuell provision på premien på alla förmedlade försäkringar.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Har just fått en offert från detta försäkringsbolag, 1100:- billigare än Trygg Hansa (som också tecknades genom CC) om med assistans i europa.
Ska läsa det finstilta sedan kommer jag tillbaka.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Man kan väl få ställa en fråga och få ett korrekt svar. WaterCircles Sverige AB representerar If Skadeförsäkringsbolag AB i Sverige och är dessutom anknuten försäkringsförmedlare till dem samt erhåller en procentuell provision på premien på alla förmedlade försäkringar.

Du har helt rätt Lassej i ditt påstående.
De villkor jag har fått för min försäkring är utan tvekan de bästa jag har fått sedan vi skaffade husbil, årspremie 6554:- för en helförsäkring för en Kabe TM 750 2012 årsmod med tillägget "SuperHusbil". Denna försäkring är ett ett klart bättre alternativ än LF kunde prestera, och då är vi utöver detta helkund där. Den försäkring vi har nu är med samma upplägg via CC men inte i närheten av den offererade CC/If
Nu Byter Vi!!
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Caravan Club

Jag känner en kille som undersöker allt i minsta detalj och även han bytte till Water Circles, vilket jag också skall göra.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Efter att läst det finstilta kan jag bara hålla med.
Nämnas kan att det finstilta står med lika stor text som det övriga och är inte mer text än det går att läsa på ett par minuter.
Skrev att denna är ca 1100:- billigare, men om jag då räknar i assistans i hela gröna kortet regionen, allrisk delen, vattenskador, självriskeliminering för glas och kollision med djur, etc etc då blir nog summan minst det dubbla.
 
Senast redigerad av en moderator:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Lägg därtill att du med CC får ställa av bilen även utomlands om du står still under längre tid. Dessutom har du 90 dagar utlandsskydd via deras hemförsäkring som förlängs med en ny 90-dagarsperiod om du åker hem några dagar.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Caravan Club

Lägg därtill att du med CC får ställa av bilen även utomlands om du står still under längre tid. Dessutom har du 90 dagar utlandsskydd via deras hemförsäkring som förlängs med en ny 90-dagarsperiod om du åker hem några dagar.

Blev lite nyfiken, ny 90 dagars period om du åker hem några dagar, hur vet dom om man åker hem?
/Pelle
 
C

Cecilia och Björn

Guest
Sv: Caravan Club

Kollade också WaterCircles, har en Kabe 740 Crossover -14, där det gick att få ner premien till ca 7000:- om jag även försäkrade bil och bostad hos dom. Ett minus är självrisken på glas 35% av kostnaden. Har någon försäkrat hos Tre kronor?
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Blev lite nyfiken, ny 90 dagars period om du åker hem några dagar, hur vet dom om man åker hem?
/Pelle

Du kan ju t ex bevisa det med flygbiljett. Annars är det väl lika svårt för CC att bevisa att man åkt hem som det är för Folksam att bevisa att man varit hemma mer än max 2 ggr om max 7 dagar.
 
F

F.d. 51386

Guest
Sv: Caravan Club

Blev lite nyfiken, ny 90 dagars period om du åker hem några dagar, hur vet dom om man åker hem?
/Pelle

När det gäller försäkringsavtal skrivna med konsument så gäller KFL konsumenförsäkringslagen. Vilket innebär att försäkringsbolaget har bevisbörda. Det ska med andra ord räcka med att du säger att du varit tillbaka i ditt hem. Bolaget kan begära in bevis, men får svårt i en tvist om du inte ordnar fram det.

Om det gäller juridisk person däremot så gäller FAL, försäkringsavtalslagen. Där är det omvänd bevisbörda, försäkringstagaren ska bevisa att skada inträffat osv. Rest Fontanbleu i Stockholm är ett strålande exempel på detta, om nu någon kommer ihåg....
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Kollade också WaterCircles, har en Kabe 740 Crossover -14, där det gick att få ner premien till ca 7000:- om jag även försäkrade bil och bostad hos dom. Ett minus är självrisken på glas 35% av kostnaden. Har någon försäkrat hos Tre kronor?

1500:- om du tecknar "superhusbil".
 
Toppen