• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cafe&De

Inger o Leif Flair

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12165
Medlemskap
2024
Min fru och jag kom till Cafe &De på höstkanten.Hade fått tips om denna fina ställplats,underbar utsikt över sjön,vi kunde få mat i grillvagnen o ett stort utbud fanns i kiosken.Vi körde in o parkerade.1 husbil stod där. Platserna var ganska korta så vi ställde oss lite på snedden,så gick vi in ikiosken för att anmäla oss.Blev väldigt väl bemötta av en kvinna,o tyckte det var bra med gäster som skötte sig själva.En bil med släpkärra sladdar in på ställplatsen, han kliver ur bilen frågar om vi har det bra, vilket vi hade men så här kan ni inte stå,måste ställa er mer snett o backa så det blir mer överhäg över brinken.När frun inte tyckte det var spesiellt mysigt att stå med så stort överhäng bad han att få tacka,då kan ni åka härifrån.Överhänget gjorde ockå att vi inte kom in i garageluckan på vänster sida.Eftersom jag hade tagit en öl kunde vi inte flytta bilen ,då erbjöd han sig köra ut den på parkeringen o vi skulle få tillbaks pengarna.detta avslutades med att vi stod kvar men vi var respektlösa o han ville aldrig se oss mer. Vi har varit ute o rest väldigt mycket både i Europa o Sverige men aldrig någonsin blivit bemötta på detta sätt. TRÅKIGT!!!!
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Är det översta eller understa bilden som visar ställplatsen?
Tror inte det var någon ställplats där när vi passera stället för några år sedan.
(Bilder från Google Earth)

A65DA11C-0B32-4FC5-9316-874238E2DE90.jpeg
 
Toppen