• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bytte høyttalere pga dårlig lyd

F

F.d. 56837

Guest
Har 4 stk original monterte FX 10 - 4 Ohm | Visaton. Visaton fx 10 er montert 2 foran i dørene og 2 bak ved sittegruppen.
Er det noen som har byttet ut disse og fått bedre lyd? Eller er det noen som har anbefalinger å komme med?
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Jag har också funderat på att byta ut de befintliga Visatonhögtalarna. Har två stycken ovanför skallen i förardelen, och två stycken av för mig okänd sort innanför plastgaller uppe på instrumentpanelen. Vet inte om alla fyra är 4" och om det går att byta till vilka 10 cm högtalare som helst? Nån som bytt de högtalare som sitter på instrumenpanelen på Ducato 244?
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
TS-G1020 F från Pioneer passade utmärkt (började att byta de två som sitter på instrumentbrädan), bara knipsa av två av metallöronen.
Satt två blaupunkt högtalare där sen tidigare.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag bytte de båda främre högtalarna till Blaupunkt. Fick såga upp hålet lite för att de skulle passa.
Ljudet blev bättre men absolut inte bra.
Basljudet saknas, så det behövs en subwoofer för att jag ska bli nöjd
 
Toppen