• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Byte vattenpump

Goknulen

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
17559
Medlemskap
2026
Hej! Jag har nyligen bytt vattenpump i vår Burstner Elegance i810 2011. Men jag har svårt att få till luftningen av systemet, trots att jag följer handboken. Det blir inget riktigt tryck i kranarna utan bluddrar mest...vad gör jag för fel???

Mvh Christer

Hej! Jag har nyligen bytt vattenpump i vår Burstner Elegance i810 2011. Men jag har svårt att få till luftningen av systemet, trots att jag följer handboken. Det blir inget riktigt tryck i kranarna utan bluddrar mest...vad gör jag för fel???

Mvh Christer
Det låter som att pumpen suger luft någonstans, kolla alla anslutningar på sugsidan, förutsatt att du har en tryckvattenpump?

Mvh Christer
Tryckvatten eller dränkpump? Ibland sitter det ett grovfilter längst ner på dränkpumpar som kan ha lossnat eller sitter lite snett. Då fungerar knappt pumpen.
Polaritets fel, förväxling av plus och minus till pumpen. Då reduceras pumpens effekt.
Trasig/ dålig backventil vid eller i närheten av pumpen.

Vad var orsaken till att pumpen byttes.

Den förra la av bara.....och ja det är en dränkpump, se bild.

Bilagor

• 20260517_074838.webp
    20260517_074838.webp
    302 KB · Visningar: 47
Tillbaka
Toppen