• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte till kompressor kyl/frys

mhuusko

HBK Medlem
Inlägg
70
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
27343
Medlemskap
2025
Hej,

Är det någon här som har erfarenhet av att byta ut absorbtions kyl/frys till kompressor?
Vilka olika alternariv finns det?
Kan man göra det själv?

Hälsningar Markku
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag bytte själv till ett lika stort kompressor som jag hade absorption.
Har bara ett 95Ah agm batteri och 250W solpanel. Funkar bra.
Kör iof i stort sätt varje dag.
Men skåpet är kallt 15min efter start och håller sig kallt även vid hög omgivningstemperatur.
Funderar nästan på att byta i nya bilen också.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag bytte själv till lika stor som passade perfekt i samma utrymme som min gamla dödförklarade skåpet, funkar perfekt och alltid kalt Öl, begriper inte hur kan folk dricka fjesljumet Öl från sina gasolkylskåparIMG_20190520_144804.jpg
 
Senast ändrad:

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Jag bytte själv till lika stor som passade perfekt i samma utrymme som min gamla dödförklarade skåpet, funkar perfekt och alltid kalt Öl, begriper inte hur kan folk dricka fjesljumet Öl från sina gasolkylskåparVisa bilaga 208324
Vf förstöra ölen med att ha den så kall, smakar ju absolut bäst källarsval, 18 grader ungefär, och min absorptionsskåp funkar utmärkt, ha de gott
 
Toppen