• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av tvätthoslang Knaus Skyvawe

Hgandersson

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
33901
Medlemskap
2024
Skall byta avloppslang från tvätthon och undrar om någon gjort detta tidigare. Hur kommer jag åt slangen?
Tror jag behöver plocka bort hela tvätthon, då det är nästintill omöjligt att få in ens en hand från baksidan.
Har lossat slideskenorna, men det hjälpte inte
20220709_114330.jpg
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Skall byta avloppslang från tvätthon och undrar om någon gjort detta tidigare. Hur kommer jag åt slangen?
Tror jag behöver plocka bort hela tvätthon, då det är nästintill omöjligt att få in ens en hand från baksidan.
Har lossat slideskenorna, men det hjälpte inte
Visa bilaga 224170
Hej! Är du säker på att det är avloppsslangen som läcker? Jag har en Knaus Vansation årsmodell 2015 och med liknande konstruktion. Jag har fått ett vattenläckage från blandaren. Jag märkte det då det droppade längs kransidan. Nu har jag gjort som så: På gavlarna sitter små klistermärken och under dem finns det ett antal skruvar. Plocka av dem och du ka se in bakom och se var det läcker nånstans. Det är kanske samma fel som på min och då är det kranen det är fel på. Jag ser på bilden att det är precis samma kran som jag har.
 

Hgandersson

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
33901
Medlemskap
2024
Ja, det är avloppsslangen. Fick efter att ha skaffat en lååång skruvmejsel bort skruvarna i glidskenan undertill och lite andra skruv bort tvättstället och är nu i färd med att lossa slangen. Trångt och jävligt. Jag är 1.87 lång och väger modiga 104 kg.
 
Toppen