• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta husbil

svenssoneva

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30440
Medlemskap
2021
Hej!Så här är det. Vi är ett par i 70-års åldern som köpte en husbil för sex år sedan. Mycket nöjda med den, men. Nu har vi kommit på vad vi skulle vilja ha och vad vi saknar. Hur gör man? Om vi går till en försäljare så vill han förstås sälja det som han har.
Hoppas vi kan få lite tips av er alla.
6 m lång
Dubbelsäng (inga stegar att klättra på) gärna 2-3 bäddar
Pilotstolar
Gärna väggfönster på toa
Ca 128 eller högre hästkrafter

Märket ej så viktigt men gärna bra kvalité. Vad är det? Var inne i en Rapido, vackra snickerier.

Vart vänder man sig annars för goda råd? Det finns så många olika bilar. Man kan ju inte gå runt i alla man ser.

Hoppas på några svar gör
Eva Svensson
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.682
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej igen!
Glömde att vi bara är intresserade av beg. husbilar, ej stora utan högst 6 m.
Mvh
Eva

Utbudet av husbilar under 6m är väldigt begränsat i Sverige, svenskarna vill ju gärna ha större bilar, jag skulle nog börja med att titta på Mobile.de
för att hitta tänkbara modeller. Där kan du lätt ställa in maxlängd 6m se vad som dyker upp, och det blir många, men du kan begränsa med den biltyp
du tycker är intressant.
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
6 m lång
Dubbelsäng
Pilotstolar
väggfönster på toa
130 hk
= plåtis :)
 
Toppen