• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta backkamera på Bürstner Argos 747

S

Sara & Micke

Guest
Hej!

Min backkamera har gått sönder och nu undrar jag hur man tar bort den tvärgående plastbiten som både kameran och bromsljuset sitter på.
Sitter det skruvar under plastlocken på sidorna?
Eller finns det något annat sätt att komma åt kabeln till kameran?

mvh Micke
 

Bilagor

  • DSC_0030.JPG
    DSC_0030.JPG
    577,6 KB · Visningar: 30
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Byta backkamera på Bürstner Argos 747

jag har lossat skruvarna och har fått loss båda ändarna men den verkar sitta fast på mitten bakom bromsljuset. Finns det något mer att lossa?

/Micke
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Byta backkamera på Bürstner Argos 747

Har bytt en trasig på min, bågen kan du lämna kvar, ta bort de två skruvarna kameran är ledad med.

Problemet jag hade, var att kabeln med en DIN kontakt i änden var fullsmetad med någon tätmassa, vilket gjorde att det var omöjligt att få ut kameran.

Tog mig timmar med näbbtång att plocka bort småbitar av tätmassa, innan jag fick ut kontakten.

Man åker på att skruva bort inredningen på insidan också, för att koppla ur DIN honan ur hanen.
 
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Byta backkamera på Bürstner Argos 747

Har bytt en trasig på min, bågen kan du lämna kvar, ta bort de två skruvarna kameran är ledad med.

Problemet jag hade, var att kabeln med en DIN kontakt i änden var fullsmetad med någon tätmassa, vilket gjorde att det var omöjligt att få ut kameran.

Tog mig timmar med näbbtång att plocka bort småbitar av tätmassa, innan jag fick ut kontakten.

Man åker på att skruva bort inredningen på insidan också, för att koppla ur DIN honan ur hanen.

Bytte du till originalkameran eller någon annan?

/Micke
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Byta backkamera på Bürstner Argos 747

Fick en ny på garantin, men valde att byta själv :D

Tyckte det var konstuktionsfel på den, oxid tog sig innanför färgen, med fukt på insidan av linsen som följd, såg ut som ett akvarium på monitorn.

Förhoppningsvis gör den här lilla hatten att det inte kommer in fukt lika snabbt igen.

HB 006.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:
S

Sara & Micke

Guest
Sv: Byta backkamera på Bürstner Argos 747

Hur gammal var din bil när du fick en ny kamera på garantin?
Verkstaden sa först att det skulle gå på garantin men ändrade sig senare.
Backkamera m.m. ingår inte i 5 års garantin :mad:

/Micke
 

nymanstig

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
26687
Medlemskap
2022
Har problem med backkamera den får inte kontakt med skärmen. Vet du var skarvkopplingen sitter närmast kameran
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
399
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Har problem med backkamera den får inte kontakt med skärmen. Vet du var skarvkopplingen sitter närmast kameran
Är den trådlös kamera? Min kamera från Biltema slutade fungera helt plötsligt. Det visade sig att det finns en resetknapp på själva kameran för att parkoppla mot bildskärmen.
 
Toppen