Har köpt en adria twin 2026. Den har stått i 14 dagar hemma och vi ska snart ta premiärturen som vi ser fram emot. Den är försedd med alu fälgar. Vilket gör att man ser bromsskivorna genom fälgarna. De är nu rödbruna av ytrost. Jag vet att ytrosten kommer fort när fordonet står still. Har ni några tips förutom att åka och bromsa varannan dag för att slippa se en ny husbil med rost. Förra husbilen hade plåtfälgar så då såg man inte eländet. Har någon bytt till rostfria skivor och har de lika bra bromsverkan. Är ny medlem i klubben. Tack för insläpp.

