• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Generell fråga Bromsar bak FIAT

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2026
Plötsligt slocknade inte varningslampan för P broms när jag lossade handbromsen. Trodde förstås att det var något fel på kontakten vid spaken som ju sitter dåligt skyddad. Men mätte upp funktionen och den var okej. Kollade då behållare för bromsvätska. Tyckte nivån var bra men fyllde i lite ändå och då slocknade bromsvaningslampan. Har ju inte märkt något läckage på marken och bilen står alltid på samma plats då den inte används så läcka borde synas. Men kröp ändå under och kollade. Vid ena bakhjulet var det en liten rand av bromsvätska från trumman ner i fälgen.....Inte bra. Måste ju vara läckande hjulcylinder även om läckan är väldigt liten. Plockade av trummorna och mycket riktigt..... Hade ju tänkt kolla/byta backar så småningom men några cylindrar hade jag inte hemma men kom på några dagar från Trodo! Men backar m.m är ju så fint att jag nog bara byter cylindrarna. Nappen till bromsrören sitter ju lite illa till nedsänkta i skölden så trots speciell nyckel gick det inte att lossa. Men med hjälp av vinkelslip kunde jag " misshandla" en 11 mm hylsa till "specialverktyg"! 1000015369.webp1000015370.webp1000015372.webp

Tillbaka
Toppen