• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bordatlas 2014

L

linde

Guest
Jag läste på deras hemsida att man kan förbeställa och få den levererad i mitten av November. Det känns osäkert om de hinner leverera innan vi åker, kan man köpa den på mackar eller varuhus i Tyskland i mitten av Nov istället?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas 2014

Gratis och enklare är att ladda hem Bordatlas intressepunkter för användning i navigeringsappar, navigatorer eller POIViewer. Där är de förhoppningsvis ständigt uppgraderade.

Bordatlas
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas 2014

Tyvärr får man ingen info , där hänvisas bara till vilken sida i
Bordatlas som information och bilder finns på ställplatsen.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: Bordatlas 2014

På nett utgaven får du all informasjon. Vet ikke om du ser noe her:
Bordatlas nett

Slik ser det ut hos meg
 

Bilagor

  • Bordatlas.jpg
    Bordatlas.jpg
    317,6 KB · Visningar: 44
Senast redigerad av en moderator:

larsve

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Örebro
HBK-Nr
11307
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas 2014

Förra året släpptes den i butiker16/11 om jag inte mins fel.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas 2014

Jo, men det krävs att man har tillgång till internet. Det kan kosta massor om man inte har rätt abonnemang utomlands. Därför föredrar jag boken (fast den är tung och klumpig)
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Bordatlas 2014

Jag har laddat ner bordatlas till min copilote och det funkar jättebra utan att vara online, jag vet inte hur jag skulle klarat mig utan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas 2014

Jo, men det krävs att man har tillgång till internet. Det kan kosta massor om man inte har rätt abonnemang utomlands. Därför föredrar jag boken (fast den är tung och klumpig)

Om du laddar ned filen här hemma behövs ingen datauppkoppling när du använder navigeringsappar eller navigatorer för att söka ställplatser utomlands.
 
K

Kenneth E

Guest
Sv: Bordatlas 2014

Adlibris har fått in den. Jag gjorde en beställning i måndags 3-5 dgr i leveranstid.

Kenneth
 
J

Jarn

Guest
Sv: Bordatlas 2014

Det förvånar mig att man väljer katalogen framför webappen som innehåller många fler funktioner.
Finns för alla plattformar. Endast 12.90€

Jag tror att vi är många som inte har ständig Internetuppkoppling när vi är ute och kör.
Trist om man kommer till en Stellplats sent en kväll och den är fullsatt och man inte har täckning för Internet, då blir det svårt att leta vidare.

Jo, jag vet att det finns vissa hjälpmedel även Offline, men att ta fram boken med kartor och beskrivningar känns bra.
När det gäller priset så finns det rabattkuponger med i boken som fullt utnyttjat ger mer tillbaka än vad boken kostar.

Så jag köper den i år igen, brukar köpa den vartannat år.
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Bordatlas 2014

Vi har idag beställt BordAtlas på Aldibris, den levereras om några dagar.

Hasse o Lena i Vargön
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas 2014

Kan kanske bero på att man inte är då bekväm med tyskan :rolleyes:

Jag tror att tyskan är densamma på webappen som i katalogen.
Dessutom antar jag att nätupplagan är mer aktuell än katalogen som är inaktuell redan vid tryckningen.

Det bästa verktyget är annars Mobil Life + som kan användas offline och innehåller utförlig beskrivning i text och bild på alla ställplatser på kontinenten.

En enklare app finns nu också för Android.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas 2014

Online, enda fördelen är att den inte väger. De båda böckerna är tunga, men det går fort att leta i dom:)
 

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Sv: Bordatlas 2014

Min Bordatlas kom med budbil i går - härligt.
Vi klarar oss utmärkt utan vare sig internet eller TV när vi är ute och åker!
Fredrik den store lär ha yttrat "Var och en får bli salig på sin fason", ganska klokt tycker jag.
Det som är lite märkligt är väl ändå att det finns så få (53 st) ställplatser inrapporterade härifrån Sverige. Vi som bor här har ju tillgång till många olika sammanställningar, men hitresande från andra länder borde väl få bättre vägledning.

Väl medveten om att "man" tenderar att verka vara ett bidrag till nånannanismen som sprider sig som en löpeld vågar jag mig på en liten undran:
Skulle man kunna göra ett utskick till de som har attraktiva ställplatser med uppmaning att skicka in sina uppgifter till Bordatlas?

Vehere necesse est!
 

Bilagor

  • Fredrik II.JPG
    Fredrik II.JPG
    20,4 KB · Visningar: 779

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bordatlas 2014

Online, enda fördelen är att den inte väger. De båda böckerna är tunga, men det går fort att leta i dom:)

Böckerna har inte heller reda på var man befinner sig, visar inte närmaste ställplats och klarar inte att visa vägen med koppling till lämplig navigator.

Jag minns min första resa i Tyskland då jag letade ställplatser med hjälp av Bordatlas kataloger, minst hälften av dem fanns inte längre. Frustrerande efter en lång dags resa!
 
Toppen