• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 50334

Guest
Efter att ha kört 15 mil vill jag informera om detta : anländer till Sjöbo Husvagnsdemontering för att köpa ett varningsblinkersreglage.
Har varit inne på deras hemsida och där har dom foto och information om 18 bilar. Väl inne på skroten visar det sig bara finnas 8 bilar ? 6 stycken har inga instrumentbrädor alls och på dom två andra är dom totalrensade, alltså inga reglage, knappar, blinkers, vindrutetorkarreglage, växelspakar, ingenting vilket jag finner märkligt.
Vidare finns det ett stort inhägnat område med en skylt om "tillträde förbjudet" men det går att komma in där, laglydig som jag är går jag inte in dit.

Jag går in till kassan och frågar om jag inte får gå in där men får nej. Vid frågan om varför blir killen sur och jag får ett krängt svar av honom.
Jag frågar honom vidare var alla instrumentbrädor finns då jag finner det högst märkligt att allting är borta . - Jo det visar sig att alla husbilar går först till bildemonteringen (deras egen) där man plockar allt som har med bilen att göra , alltså inte bodelen!!!!! OBS ! Detta är en Husvagnsdemontering där man själv kan plocka grejor . Inte ett ställe där du står vid en disk och personalen kollar i datorerna.
Jag kör dit och förklarar vad jag söker . Bilen jag söker detaljen till är en Elnagh 660 SL -89 som har gemensamdetalj i Citroen, Fiat och Peugeot. Varningsblinkers, dimbakljus, parkeringsljus och halvljus sitter ihop i en klump vilka kan separeras var och en för sig . Nu har dom inga sådana saker kvar men hade jag kunnat köpa fick jag köpa alla fyra , inte bara ett reglage antingen jag behöver dom andra eller ej och priset på dom var inte subventionerat utan 1000:- ( man tar sig för pannan och undrar vart världen är på väg )

Med tanke på Sjöbo Husvagnsdemonterings fel/falsk information om antal bilar ,
mindre trevliga bemötande, deras hantering av fordon och prissättning av produkter kommer jag aldrig att sätta min fot där igen och uppmanar alla HBK:are att bojkotta denna firma.

Ulf Stensson
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Hejsan Toppola...., jag hittade tre st. "varningsljusströmställare" Fiat Ducato 81-93.
Det finns både en med röd och två med svart/brun tryckknapp.
Inte heller här världens billigaste ca. 400:- för enbart varningsblinkersknappen men, men. Montro kan de vara guldpläterade :rolleyes:.

Det går tyvärr inte att länka direkt till sidan med knapparna. Men om du letar dig in på beg. delar, strömställare o.s.v. kommer man till "varningsljus strömställare" och får då upp tre st.... Just nu i alla fall :).

SOLSTAD's bildemontering Västervik.

Husbilar | Begagnade bildelarBegagnade bildelar

Lycka till om du inte hittar några fler, någon annan stans. JANKRO.
 
Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Hittade en till .............
Suddat, stämde ej tyvärr

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Att köpa av en bildemontering är i de flesta fall billigare än att köpa nytt men mitt tips är att söka på blocket under Bilar & biltillbehör - Ducato & privat så får man fram en del. Sedan är det bara att ringa & fråga. Om man hittar något så är det gissningsvis det billigaste alternativet.

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Ja, priset styrs ju tyvärr rätt mycket av tillgången på saker.

Jag letade igår och kom fram till de beg. i inlägget ovan för ca. 400:- st.

På Ebay finns det rätt många liknande....... Tyvärr hittade jag inte den rätta.

Priset ligger då på ca. 100:- för en ny liknande strömbrytare, och ca. 300:- för en hel uppsättning med beg.

M.v.h. JANKRO.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Delar som visas i bildelsbasen finnas inte alltid. Först vid beställning hos den 4:e firman så hittades delen, de 3 första kunde inte hitta delen trots att fanns med på bildelsbasen.
 
M

Mickey

Guest
Sv: Bojkotta Sjöbo Husvagnsdemontering !!!

Arbetar på en bilverkstad där vi köper en del beg delar till våra kunders bilar. Framförallt till äldre bilar, måste jag säga.
Har märkt att om man söker beg delar på tex Laga.se till en Fiat ducato så är Sjöbo mestadels dubbelt så dyra som de andra bildemonteringarna. Troligtvis pga att dem vet att dessa delar passar på husbilar.
(Exempel, sökte en förgasare till Fiat Ducato husbil. Sjöbo ville ha 2000:-, men de flesta andra demonteringar runt 350-400:- och det ska sägas att det är samma del.)
Så mitt råd är, sök på de andra bildemonteringarna som finns i Sverige. Finns massor.
Och sök generellt på bilmodellen du har så kommer du säkert att finna det du söker.

/Micke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen