Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
JoHej!
Vi har fått en blankdieseltapp i närheten där jag bor, så min undran är bara:
Kan jag köra på det i min Fiat Ducato 2,8 JDT från 2005 utan att det blir problem??
Mvh Fenix
Jag har en likadan fast -03, körde på det hela förra året och tycker det var väldigt mycket värt dem extra kronorna det kostar att tanka. Bilen drar lite mindre och går bättre upplever jag.Hej!
Vi har fått en blankdieseltapp i närheten där jag bor, så min undran är bara:
Kan jag köra på det i min Fiat Ducato 2,8 JDT från 2005 utan att det blir problem??
Mvh Fenix
vad menar du..är blankdisel dyrare..Jag har en likadan fast -03, körde på det hela förra året och tycker det var väldigt mycket värt dem extra kronorna det kostar att tanka. Bilen drar lite mindre och går bättre upplever jag.
Prisskillnad (Mars 2026)vad menar du..är blankdisel dyrare..
Den största fördelen B0 är de bättre lagringsegenskaperna.Finnan inget bättre än ren diesel (blankdiesel) till en diesel motor o den kostar inget mer
bra tack...Prisskillnad (Mars 2026)
- Blankdiesel (B0): Ligger ofta något högre i listpris jämfört med vanlig standarddiesel.
- Vanlig Diesel (B7): Innehåller inblandning av HVO/RME och är standardbränslet på de flesta mackar.
- HVO100 (Syntetisk diesel): Är oftast betydligt dyrare än både blankdiesel och vanlig diesel.
Minbil blir starkare o motorn går bättre o det är lika när man tankar i Tyskland det blir en helt annan gång o den drar mindre bränsleBlir motorn starkare om man tankar blankdiesel?
Minbil blir starkare o motorn går bättre o det är lika när man tankar i Tyskland det blir en helt annan gång o den drar mindre bränsle